بلاگ

نکات مهم در انتخاب کوله پشتی

نکات مهم در انتخاب کوله پشتی

در این مقاله با عنوان انتخاب کوله پشتی شما را با انواع کوله‌پشتی آشنا خواهیم کرد و طریقه خرید و انتخاب یک کوله مناسب را بررسی می‌کنیم. همانطور که می‌دانید، کوله‌پشتی انواع مختلفی دارد و برای برخی از افراد ممکن است انتخاب آن یک دردسر باشد. اهمیت استفاده از کوله‌پشتی در برخی از موارد مانند مدرسه رفتن، کوهنوردی، دوچرخه‌سواری و غیره ضروری است و نداشتن آن یک معضل را به وجود می‌آورد. فروشگاه کیف دیویدجونز به شما توصیه می‌کند به منظور خرید این محصول کاربردی تا پایان مطلب با ما همراه باشید.

 

کوله پشتی و انواع آن

کوله‌پشتی برای برخی از افراد یادآور کوله‌های مدرسه است و ممکن است برخی دیگر را به یاد کوهنوردی و کوله مخصوص به آن بیندازد. در حقیقت کوله‌پشتی انواع متنوعی دارد که برای کارهای مختلفی به کار برده می‌شود. بسیاری از افراد برای انتخاب و خرید کوله پشتی به مشکل برمی‌خورند که با دانستن انواع آن، کار راحت‌تری پیش رو خواهند داشت. بدین منظور برخی از انواع آن را با یکدیگر بررسی می‌کنیم :

پیشنهاد خرید

ساک دستی مدل ch21105

3,076,000 تومانخرید کنید

کوله پشتی روزمره

کوله‌پشتی‌هائی که به صورت روزمره و برای مدرسه، رفت وآمد هنگام رفتن به باشگاه، محل کار و غیره استفاده می‌شوند. این نوع کوله‌ها معمولا از نظر اندازه تفاوت زیادی ندارند و معمولا ویژگی‌های زیادی ارائه نمی‌دهند.

کوله پشتی ضدسرقت

این نوع کوله‌پشتی‌ها در نگاه اول تفاوتی را کوله‌های معمولی ندارند، ولی زیپ‌ها و زیپ‌کش‌ها در اکثر آن‌ها قابل مشاهده نیست. از جمله ویژگی‌های ضدسرقت این نوع کوله‌پشتی می‌توان به زیپ مخفی، پارچه‌های ضدبرش، قفل‌هایی بر روی زیپ، تسمه‌های فشاری روی زیپ و غیره اشاره کرد.

کوله پشتی لپ تاپ

این نوع کوله‌ها محفظه‌ای برای لپ‌تاپ خود دارند و انواع مختلفی از آن در بازار موجود است. این محفظه نگهدارنده می‌تواند از نوع داخلی، خارجی و حتی قابل جابجایی باشد و برای انواع لپ‌تاپ‎های 11 اینچی، 13 اینچی، 15 اینچی و غیره مناسب خواهند بود.

از انواع دیگر کوله‌پشتی موجود در بازار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کوله‌پشتی مینی
  • کوله دوچرخه‌سواری
  • کوله‌پشتی کوهنوردی
  • کوله کوهنوردی سایز کوچک
  • کوله کوهنوردی سایز بزرگ
  • کوله‌پشتی پیاده‌روی
  • کوله‌پشتی اسپرت برفی
  • کوله‌پشتی ماهیگیری
  • کوله‌پشتی حیوانات خانگی
  • کوله‌پشتی مسافرتی

راهنمای انتخاب کوله پشتی

راهنمای انتخاب کوله پشتی

خرید و انتخاب کوله پشتی ممکن است برای برخی از افراد تجربه سختی باشد و به خصوص هنگامی که برای اولین بار این کار را انجام می‌دهند. با توجه به اینکه کوله‌پشتی همه جا با شما خواهد بود، بنابراین به نکات مهم در انتخاب کوله پشتی باید توجه داشته باشید. در این بخش به برخی از این نکات می‌پردازیم :

ویژگی راحتی در انتخاب کوله پشتی

یکی از مهم‌ترین عوامل انتخاب یک کوله پشتی، راحتی آن است و در صورتی که در استفاده از آن درد آزاردهنده‌ای به شما وارد می شود، بهتر است از آن استفاده نکنید. برای داشتن یک کوله‌پشتی راحت، باید به قسمت‌های کمر، بندهای شانه و بالشتک‌ها توجه نمائید. اکثر کوله‌پشتی‌های استاندارد، با استفاده از یک پانل راحتی، کمربند کتفی و کمربند برای دور باسن، وزن خود را در کل بدن فرد توزیع می‌کند. بندهای شانه استاندارد باعث می‌شود که با تنظیم مناسب به پشت شما فشار کم‌تری وارد شود و کوله به راحتی بنشیند.

کانتور و لایه‌های پشتی در صورتی که به صورت استاندارد ساخته شده باشند، می‌تواند از شکل طبیعی پشت کمر افراد حمایت کند. شکل این بخش از کوله‌پشتی باعث می‌شود که یک قوس طبیعی برای اطمینان از از بین رفتن درد پشت ایجاد شود. کمربندهای دور باسن نیز می‌توانند از کمر و شانه جدا شوند و بخش بزرگ‌تری از بار را بر روی ماهیچه پا قرار دهند.

ویژگی دوام در انتخاب کوله پشتی

در انتخاب کوله پشتی باید توجه داشته باشید که کوله‌پشتی‌های استاندارد از متریال‌های بادوامی ساخته شده‌اند. در حالت کلی کوله‌پشتی‌های سنگین از مواد نایلونی جاذب بسیار قوی و همچنین زیپ‌ها و تسمه‌های نایلونی ساخته می‌شوند.

نایلون و پلی‌استر محبوب‌ترین مواد در ساخت کوله‌پشتی به شمار می‌روند و پارچه‌های سنگین مانند پارچه بوم نیز در ساخت کیف‌های بادوام بسیار رایج است. البته باید بدانید که در ساخت کوله‌پشتی استفاده از چرم هم رایج است ولی قیمت آن کیف را بالاتر می‌برد.

یکی از دلایلی که باعث می‌شود که مردان کوله‌پشتی قدیمی خود را کنار بگذارند، پارگی بندهای شانه، زیپ‌های شکسته و کوک‌زده شده است. تسمه و بندهای شانه در کوله‌پشتی‌ها بیش‌تر در معرض پارگی قرار دارند و در این هنگام باید دوخت و نخ و همچنین جنس آن‌ها را مورد بررسی قرار دهید. پیشنهاد می‌کنیم حتما از دوخت‌های دوتایی به منظور دوام بیش‌تر انتخاب کنید.

حفاظت از وسایل درونی

هنگامی که یک کوله‌پشتی مناسب انتخاب می‌کنید، باید در هنگام استفاده از وسایل الکترونیکی و ظریف شما محافظت کند و تا حدودی ضدآب باشد. بهترین گزینه‌ها کیف‌های ساخته شده از نایلون و پلی‌استر هستند که به منظور سفرهای خارجی و سفر با کوله‌پشتی مناسب خواهند بود.

همچنین وجود پد برای لپ‌تاپ و تبلت در کوله‌پشتی باعث شده که برای محافظت از وسایل اطمینان داشته باشیم. در هنگام خرید و انتخاب کوله پشتی دقت کنید که به صورت ایمن برای جلوگیری از فشار آوردن به تجهیزات الکترونیکی خود به اطراف بسته می‌باشند.

ویژگی اندازه در انتخاب کوله پشتی

ویژگی اندازه یک موضوع فردی است که در هنگام خرید کوله باید با بدن شما متناسب باشد و بدین منظور باید تمام موارد را بررسی کنید. کوله‌پشتی را زمانی که خالی و پر است به صورت جداگانه بررسی کنید و اندازه فیزیکی آن را نیز آنالیز نمائید. طول تنه و سایز باسن از جمله مواردی است که باید در اندازه کوله‌پشتی خود دقت کنید.

نیازهای فعالیت شما

در هنگام خرید کوله‌پشتی باید هدف خود را در استفاده از آن مشخص کنید و بین انواع کوله‌پشتی یکی را انتخاب نمائید. انتخاب کوله‌پشتی در صورتی که می‌خواهید برای پیاده‌روی، برنامه‌های روزمره، به منظور دوچرخه‌سواری و یا غیره استفاده کنید، متفاوت خواهد بود.

مواد و جنس مناسب

در انتخاب کوله پشتی دقت کنید که از مواد درست و مناسبی ساخته شده است و اطمینان حاصل کنید که تا سال ها برای شما کار می‌کند. از جمله موادی که در ساخت کوله‌پشتی استفاده می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کرباس کتان.
  • کیف‌های پارچه‌های نایلونی.
  • کوردورا.
  • پلی‌استر.
  • کوله‌های چرمی.

بودجه

قیمت یک کوله‌پشتی با کیفیت مواد مورد استفاده در آن، مهارت و زیبایی شناسی طرح ارتباط مستقیمی دارد. توصیه می‌کنیم به منظور انتخاب درست یک کوله‌پشتی مناسب، عوامل موثر بر هزینه آن از جمله، نسخه مونتاژ شده یا کارخانه‌ای، موارد استفاده از آن و غیره را در نظر بگیرید.

ویژگی سبک در انتخاب کوله پشتی

ویژگی سبک در انتخاب کوله پشتی

در انتخاب کوله پشتی لازم است تا سبکی که می‌پسندید را نیز در نظر بگیرید و باید ظاهر کلی آن با شما همانگ باشد. کوله‌پشتی چرم انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود و کوله با جنس نایلونی نیز گزینه‌های بسیار متنوع و مناسبی برای افراد دارد.

وزن

در هنگام خرید کوله‌پشتی حتما به وزن کوله‌پشتی خالی توجه کنید که ارتباط مستقیمی با جنس کوله دارد. از جمله مزایای سبک بسته‌بندی کردن کوله‌پشتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • اندازه کوچک.
  • سهولت.
  • ایمنی.

 

سخن پایانی

در این مطلب نکات مهمی را در مورد انواع مختلف کوله‌پشتی با شما در میان گذاشتیم که از انواع کوله‌پشتی می‌توان به کوله‌پشتی روزمره، کوهنوردی و دوچرخه‌سواری اشاره کرد. در انتخاب کوله پشتی باید به موارد مختلفی از جمله جنس، وزن، قیمت و راحتی کوله‌پشتی دقت کنید تا یک خرید مناسب را پشت سر بگذرانید. به منظور اطلاعات بیش‌تر در مورد خرید این محصول کاربردی می‌توانید با مجموعه دیویدجونز ارتباط برقرار کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *