بلاگ

نحوه تشخیص کیف چرم اصل از کیف فیک و تقلبی

نحوه تشخیص کیف چرم اصل

این روزها خریدن یک کیف چرم اصل بسیار سخت شده است. با ورود جنس‌ها و برندهای تقلبی به بازار تشخیص کیف چرم اصل از فیک یا همان قلابی برای مشتری‌ها و مصرف کنندگان سخت شده است.

تشخیص کیف چرم اصل

اگر بخواهید برای تشخیص کیفیت کیف چرم اصل از کیف تقلبی تنها بر تجربیات خود متکی باشید، بهای زیادی باید برای کسب این تجربه بپردازید. پس از تعداد زیادی خرید ناموفق متوجه خواهید شد چه کالایی کیف اصل است و چه کالایی ادای اصل بودن را در می‌آورد. هر فروشگاهی کیف چرم اصل ندارد و نمی‌توان به هر مغازه‌ای اعتماد کرد. برای مثال اگر بخواهید برای حمل وسایل روزانه خود از کیف دوشی چرم اصل استفاده کنید، باید آن را از فروشگاهی مطمئن تهیه کنید. اگر قصد تهیه کیف از برندی معتبر و معروف را نیز اگر داشته باشید که کار شما چند برابر سخت است. این روزها برندهای تقلبی در بازار جولان می‌دهند. برای مثال برای خرید کیف دوشی برند فرانسوی معروف دیوید جونز، می‌توانید از نمایندگی رسمی دیوید جونز اقدام به این کار کنید.
در ادامه همراه باشید تا راه‌های تشخیص کیف چرم اصل از فیک و تفاوت‌های آن‌ها را در یابید.

 

پیشنهاد ما به شما:

چرا تشخیص کیف اصل از فیک مهم است

بهتر است در ابتدا به این سوال پاسخ بدهیم که «چرا تشخیص کیف چرم اصل از فیک مهم است؟» و چرا باید برای خریدار اهمیت داشته باشد. این موضوع چندین و چند دلیل دارد که برای مثال عبارت است از:

کیفیت کیف

کیفیت مهم‌ترین چیزی است که انسان به دنبال آن می‌گردد و از کالایی که تهیه کرده است انتظار دارد. در حقیقت کیفیت کیف چرم اصل در عوامل گوناگونی نمایان می‌شود. مانند زیبایی و براق بودن کیف، ماندگاری و کارایی آن، کارآیی کیف، مقاومت آن و بسیار موارد دیگر که در کیفیت محصول دخیل است.

ماندگاری و کارکرد آن

کیف چرم اصل مدت زمان بیشتری برای خریدار آن کار خواهد کرد. یعنی شما با یکبار پرداخت هزینه بیشتر برای کیف، می‌توانید برای چندین ماه از آن بهره ببرید و همچنان مانند روز اول خود نو به نظر برسد. به علاوه به زودی پاره یا خراب نخواهد شد و می‌تواند کار شما را راه بیندازد.

کیفیت و ماندگاری کیف چرم اصل

راه‌های تشخیص کیف چرم اصل از کیف تقلبی

حال می‌رسیم به قسمت اصلی و جالب این پست. برای شما نشانه‌ها و روش‌های تشیخص کیف اصل از تقلبی را شرح خواهیم داد. این گونه دیگر به اسم کیف چرم اصل، کیف تقلبی یا کیفی که از چرم مصنوعی تولید شده است را اشتباه نمی‌گیرید.

 

پیشنهاد ما به شما:

بوی چرم محصول

اولین نشانه‌ای که با استفاده از آن می‌شود تفاوت کالایی که از چرم طبیعی تولید شده و کالای دیگر، بوی آن است. اگر یکبار هم بوی چرم طبیعی و چرم غیرطبیعی به مشام شما رسیده باشد، می‌توانید تفاوت آن را در دو محصول تشخیص دهید. اما اگر تابحال چنین اتفاقی نیوفتاده است یا دقیق به یاد نمی‌آورید فرق بین این دو بو چه بوده است، نگران نباشید. بوی چرم طبیعی به هیچ وجه شبیه به بویی که پلاستیک می‌دهد نیست، بلکه بوی خاص خود را دارد. در واقع بوی آن بیشتر به کپک شباهت دارد و باید رایحه و بویی شبیه به حیوانات را در آن استشمام کنید. احتمالا دریافتید که کیف چرم مصنوعی بوی پلاستیک خواهد داد که البته در بعضی جاها بوی آن را با واکس‌های مخصوص از بین می‌برند. اینگونه دیگر تشخیص کیف چرم اصل از فیک برای خریدار سخت خواهد بود.

طرح و یکنواختی کیف چرم

در روش اول بوی چرم توسط واکس و اسپری‌های مخصوص قابل پوشش است. اما تشخیص اصل بودن کیف چرم با پیروی از این روش بسیار مطمئن‌تر است و در واقع یکی از اصلی‌ترین روش‌های فهمیدن تفاوت چرم اصل و مصنوعی یا تقلبی است. چرم مصنوعی توسط ماشین‌آلات صنعتی تولید می‌شود و دارای نظم در بافت و تولید است. بدین معنا که در تمام قسمت‌های آن یک نظم مشخص بافت را مشاهده می‌کنید و طرح‌های آن منظم خواهد بود. در حالی که چرم طبیعی این گونه نیست و در سطح آن ناهمواری و ناصافی‌هایی وجود دارد. اگر تشخیص آن با چشم دشوار است، با دست کشیدن روی آن بافت ناهموار چرم را حس خواهید کرد. همچنین بدلیل وجود رگ‌های خونی در زیر پوست حیوان، باید متوجه خطوط ناصاف و کمی چین و چروک در چرم اصل و در کل محصول چرمی شوید.

طرح و بافت و یکنواختی چرم

تست حریق و سوزاندن چرم محصول

پس از بیان کردن 2 روش اول، سراغ روش‌های بعدی می‌رویم تا از اصل بودن چرم محصول اطمینان حاصل کنیم و در تشخیص کیف چرم اصل دچار اشتباه نشویم. برای آنکه بفهمید چرم محصولی طبیعی است یا خیر، می‌توانید کمی حرارت شعله سمت آن بگیرید (البته فندک یا کبریت نه شعله افکن?). اگر چرم به راحتی آتش گرفت، بویی مانند پلاستیک داد یا مثل پلاستیک جمع شد، نشانه مصنوعی بودن چرم آن است. البته اگر قبل از خرید می‌خواهید این کار را انجام دهید، صد در صد از فروشنده اجازه بگیرید؛ قطعا این کار شما آن‌ها را دچار خسارت خواهد کرد.

 

پیشنهاد ما به شما:

مراقبت کردن از کیف چرم

نگهداری کیف چرم کمی بیشتر از بقیه‌ی وسایل حساسیت می‌طلبد. اگر مراقبت لازم را از آن نداشته باشید، ممکن است خیلی زود زیبایی خود را از دست بدهد و دیگر آن تازگی و کیفیت اولیه را نداشته باشند. معمولا کیف‌های چرم نیاز به مراقبت زیادی دارند تا همچنان زیبا باقی بمانند. چند کار کوچک را به شما گوشزد می‌کنیم تا بتوانید کیف چرم خود را برای مدت بیشتری نگه دارید و کیف برای مدت بیشتری سالم و قابل استفاده باقی بماند.

  • خیلی زیاد از کیف چرم استفاده نکنید و گاهی اوقات آن را در کمد قرار دهید تا استراحت کند.
  • زمانی که از کیف استفاده نمی‌کنید، داخل آن را روزنامه یا پراچه قرار دهید تا فرم خود را حفظ کند.
  • اگر امکانش را دارید، کیف را در یک کیسه پارچه‌ای نخی نگهداری کنید.
  • سعی کنید از قرار دادن هر وسیله‌ای که سبب خراش دادن چرم می‌شود خودداری نمایید.

نحوه مراقبت از کیف اصل

کلام آخر

این نکاتی بود که می‌بایست برای تشخیص کیف چرم اصل از کیف چرم تقلبی بدانید. البته خرید کیف چرم تازه شروع ماجراست و بعد از آن باید در نگهداری آن حساسیت داشته باشید. اگر می‌خواهید بیشتر درباره تفاوت چرم اصل و چرم مصنوعی بدانید، می‌توانید پست‌های قبلی بلاگ دیوید جونز را بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *