بلاگ

بهترین کیف دانشجویی کدام کیف است؟ راهنمای انتخاب کیف مخصوص دانشگاه

کیف مناسب برای دانشگاه

با آغاز ماه مهر و شروع فصل مدارس و‌ دانشگاه یکی از مهم ترین دغدغه‌های دانشجویان انتخاب کیف مناسب برای دانشگاه است. هر مکانی استایل‌ مناسب خود را دارد و این موضوع به خصوص برای خانم‌ها از اهمیت بالا‌یی برخودار است. دانشگاه نیز به عنوان یک محیط عمومی قواعد پوششی خود را دارد. کیف مناسب برای دانشگاه هم باید ظاهر خوبی داشته باشد، و هم باید از لحاظ ابعاد پاسخگوی نیازهای دانشجو باشد.

ویژگی‌های مهم کیف دانشجویی مناسب

آنچه در این مطلب میخوانید

فاکتورهای انتخاب کیف دانشجویی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که باید در زمان انتخاب کیف مناسب برای دانشگاه به آن دقت کنید مقاوم بودن کیف است. کیف‌های دانشجویی به علت اینکه وسایل و‌ ابزار زیادی از جمله کتاب‌ها، جزوه ها، لپ‌تاپ و… را حمل‌ می‌کنند باید از مقاومت و‌ دوام بسیار بالایی برخوردار باشند. بنابراین در زمان خرید کیف مناسب برای دانشگاه علاوه بر زیبایی به دوام، مقاومت، جنس کیف و ابعاد آن توجه کنید.

کیف مناسب برای دانشجو

 

انواع کیف دانشجویی

کیف های دانشجویی سبک‌های متنوع و‌ مختلف فراوانی دارند. برای مثال می‌توان به انواع کوله‌ها، کیف دوشی، کیف دانشجویی کلاسیک، کیف دانشجویی چرم، کیف دانشجویی اکسفورد، کیف دانشجویی رسمی و… اشاره کرد.
امروزه طراحان صنعت مد تمامی سلایق را در طراحی های خود در نظر‌ می‌گیرند و برای تمامی استایل‌های متفاوت، کیف‌های خاصی طراحی می‌کنند.

 

پیشنهاد ما به شما:

 

در سال‌های اخیر که آمار خرید آنلاین و اینترنتی نسبت به قبل افزایش چشمگیری داشته است اگر قصد خرید اینترنتی کیف مناسب دانشجویی خود را دارید به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما به سایت دیوید جونز مراجعه کنید.
طراحان برند دیوید جونز بی وقفه در حال طراحی کیف‌های دانشجویی زیبا و جذاب هستند. این طراحی برای تمامی استایل‌های مختلف، کیف‌های مناسبی طراحی می‌کنند که از نظر کیفیت و شکل ظاهری زیبا و جذاب می‌باشند.

کوله پشتی، بهترین کیف دانشجویی به شمار می‌رود

یکی از جادارترین و پرکاربردترین و بهترین کیف‌ها که می‌تواند برای همه‌ی دانشجویان مناسب باشد، کوله پشتی است. اگر در خرید کوله پشتی توجه و دقت لازم را داشته باشید، می‌توانید کیفی را پیدا کنید که تمام نیازهای شما را برآورده کند. کیفی را پیدا خواهید کرد که هم فضای مناسب برای وسایلتان را داشته باشد، هم حمل آن ساده باشد.

اگر قصد خرید کوله پشتی برند دارید مطلب بهترین برند کوله پشتی را بخوانید.

بهترین کیف دانشجویی کوله پشتی است

 

ظاهر کیف مناسب برای دانشگاه

در هنگام خرید کیف دانشجویی به ظاهر کیف دقت کنید زیرا این فاکتور مهمی است. کیف برای دانشجوها، بخشی از مد و پوشش آن‌ها به حساب می‌آید. بنابراین باید ظاهری مناسب برای دانشگاه داشته باشد و با فضای تحصیل همخوانی داشته باشد. اگر ظاهر کیف برای شما از اهمیت بالایی برخوردار است با مراجعه به سایت دیوید جونز خرید برای شما خیلی آسان می‌شود زیرا طراحان این سایت معروف و معتبر یعنی سایت آنلاین دیوید جونز سلیقه زیادی به خرج می‌دهند و تنوع بالایی در این زمینه که کیف‌های دانشجویی می‌باشند که برای استفاده در دانشگاه است را شامل می‌شوند.
آن‌ها برای هر نوع سلیقه و استایلی کیف طراحی می‌کنند کهواین‌دلیل خوبی است که با دیدن انواع متفاوت کیف بتوانید، کیف مناسب استایل خود را به راحتی خریداری کنید.

سایز کیف دانشجویی

جادار بودن کیف مسئله مهم دیگری است که باید به آن نیز توجه فراوانی شود. برای مثال وجود فضای کافی برای لپتاپ در کیف لازم است. زیرا اکثر دانشجوها برای انجام پروژه‌های خود از لپتاپ استفاده می‌کنند و باید آن را حمل کنند. به علاوه این موضوع، هر فضایی برای قرارگیری لپتاپ مناسب نمی‌باشد. درون این فضا باید از ضربه گیرهای مخصوص استفاه شود تا از وارد شدن ضربه به بدنه لپتاپ جلوگیری کند. در قسمتی از این سایت درباره سایز کیف دانشجویی آمده است:

Choosing the right size backpack for a child is one of the crucial factors to consider, as the wrong size bag can burden your child’s fragile shoulders and cause physical pain.

سایز کیف دانشجویی

تعداد فضا برای وسایل دانشجویی

همان‌طور که بیان‌کردیم سایز کیف دانشجویی فاکتور مهم است که باید حین خرید رعایت شود اما باید توجه داشته باشیم که علاوه بر سایز کیف، آن باید اصطلاحا زیپ‌های زیادی داشته باشد تا شما بتوانید وسایل خود را به صورت تفکیک شده درون آن و ابزار مورد نیاز را به صورت منظم و طبقه بندی شده داخل کیف قرار دهید. علاوه بر این وجود محفظه های زیاد، باعث می‌شود وزن کتاب ها  وجزوه ها به صورت یک‌ نواخت در تمام کیف‌ پخش شود.

 

پیشنهاد ما به شما:

کوله پشتی مدل 905504

نگهداری و مراقبت از کیف های چرم دانشجویی

اگر از کیف های چرم دانشجویی استفاده می‌کنید به چند نکته دقت کنید تا کیف چرم شما زیبایی خود را از دست ندهد.
از واکس‌های مخصوص چرم استفاده کنید زیرا واکس برای چرم نوعی غذا می‌باشد و برای نگهداری از کیف لازم است.
کیف را در محل‌های مرطوب قرار ندهید. زیرا این کار باعث پوست پوست شدن چرم و خراب شدن آن می‌شود. برای مراقبت بهتر است آن را در مکانی خشک به دور از آب نگهداری کنید.
‌اگر به طور ناخواسته کثیفی یا مایعی روی سطح بیرونی کیف چرم شما ریخته شد، سعی کنید بلافاصله آن را تمیز کنید. زیرا اگر تایم طولانی روی کیف شما بماند ممکن است دیگر پاک نشود یا به سختی پاک شود و ساختار کیف چرم شما آسیب ببیند.

مراقبت از کیف دانشجویی

‌جنس کیف مناسب برای دانشگاه

کیف‌های مناسب دانشگاه هم مانند کیف‌های دیگر از جنس‌های مختلفی دارند مثل: چرم، چرم شسته، چرم مصنوعی، کتان،  پارچه‌ای، برزنتی و … که افراد با توجه به سبک استایل، سلیقه و بودجه مالی وعوامل دیگر کیف مناسب را برای خود تهیه می‌کنند.
اگر به خرید کیف چرم علاقه‌مند هستید در سایت فروشگاهی آنلاین دیوید جونز می‌توانید سبک‌های مختلف کیف دانشجویی چرم را ببینید و کیف چرم مناسب استایل خود را انتخاب کنید تا هماهنگی کامل را در استایل خود به وجود آورید.

 

پیشنهاد ما به شما:

کوله پشتی مدل 806605

‌نکات مهم خرید کیف مناسب دانشگاه

آستر داخل کیف

‌در هنگام خرید کیف مناسب برای دانشگاه باید به نکات زیادی دقت کنید زیرا قرار است آن کیف را برای مدت زیادی حمل کنید. از مهمترین نکته‌ها آستر داخل کیف است، وجود آستر محکم داخل کیف سبب می‌شود که داخل کیف عمر طولانی‌تری داشته باشد. زیرا همانطور که در مطالب فوق ذکر کردیم دانشجویان کتاب‌ها و جزوه‌ها و ابزار و وسایل زیادی را با خود حمل می‌کنند.

به آستر کیف چرم توجه کنید

سر زیپ کیف را نگاه کنید

به سر زیپ کیفی که انتخاب می‌کنید توجه کنید که سر زیپ  کیف از جنس پلاستیک نباشد کیفی را انتخاب کنید که سر زیپ محکمی داشته باشد تا با چند بار باز و بسته کردن خراب نشود و عمر نسبتاً خوبی داشته باشد. به نکاتی مثل ضخیم و محکم بودن بندهای کیف مورد پسند خود نیز توجه کنید. این موضوع علاوه بر این‌که باعث دوام بیشتر کیف می‌شود به سلامت جسمانی شما نیز کمک می‌کند زیرا ضخامت بندها باعث می‌شود وزن کیف در کل سطح شانه به طور یک نواخت پخش شود و فرد فشار کمتری را تحمل کند.

بند کیف دانشجویی باید پهنا و ضخامت لازم را داشته باشد

در هنگام انتخاب و خرید کیف دانشجویی، حتما باید بند آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر می‌خواهید فشار اندکی به بازوهای شما وارد شود و حمل کیف آشان باشد، باید بند کیفتان ضخامت و پهنای کافی را داشته باشد. اگر کیف مدت طولانی در دانشگاه همراه شماست، بهتر است از کیف‌هایی که حاوی بند نرم و یک لایه که شبیه بالشتک هستند، انتخاب نمایید. بندها باید قابلیت تنظیم داشته باشند تا بتوانید سایز آن را طبق سنگینی و حجم کیف تنظیم نمایید تا حمل آن به راحتی صورت پذیرد. بعد از هماهنگی و تنظیم بندهای کوله پشتی، کیف باید به راحتی و کاملا درست روی ستون فقرات و پشت بدنتان قرار گیرد. اگر در هنگام حرکت حس کردید که کوله پشتی شما در پشت شما ثابت نیست و تکان می‌خورد، مجددأ باید تنظیمش کنید تا بعدها ستون فقرات و کمر شما دچار درد و آسیب نگردد.

 

پیشنهاد ما به شما:

 

بند کیف دانشجویی باید پهنای مناسب داشته باشد

کیف دانشجویی باید به اندازه‌ی کافی جادار باشد

یکی دیگر از ویژگی‌های کیف دانشجویی مناسب و مفید این است که به مقدار لازم جا و محفظه‌های نگهدارنده داشته باشد. اینگونه می‌توانید وسایل مورد نیاز برای کلاس درس و دانشگاه را در آن جای دهید. همچنین کوله پشتی‌ها و کیف‌هایی که چندین جای نگهدارنده و محفظه دارند به شما در حمل و نقل آسان‌تر آن کمک می‌کنند. زیرا باعث می‌شود وزن و حجم لوازم داخل کیف و کتاب‌ها به صورت یکنواخت در همه‌ی قسمت‌های پخش شود.

چند جیب اضافی برای نوشت افزارها

کوله پشتی یا کیفی را که برای خرید در نظر گرفته‌اید باید دارای چندین جیب خاص برای وسیله‌های کوچک و ضروری شما مثل مداد، بطری آب، خودکار و یا ظرف غذا داشته باشد. این جیب‌ها با اینکه کوچک هستند، اما باعث نظم و ترتیب کیف شما می‌شوند و به آسانی می‌توانید لوازم خودتان را در آن سر و سامان دهید.

 

پیشنهاد ما به شما:

 

جایگاه و نگهدارنده‌ی خاص برای نگهداری لپ تاپ

از دیگر ویژگی‌های یک کیف یا کوله پشتی خوب دانشجویی این است که جایگاه مناسبی برای قرار دادن لپ تاپ داشته باشد تا به راحتی بتوانید این وسیله‌ی مهم و پرکاربرد را جا به جا کرده و در زمان نیاز، استفاده نمایید. تقریبأ می‌توان گفت در اکثر کیف‌های دانشجویی و کوله پشتی‌ها یک قسمت نگهدارنده برای این امر تعبیه شده است که از ۲ لایه ضربه گیر مقاوم تشکیل شده است تا از آسیب‌های احتمالی و ضربه دیدن لپ تاپ تا حد امکان جلوگیری شود. امروزه انتخاب و خرید این سبک از کیف‌ها طرفداران و متقاضیان بسیار زیادی در میان دانشجویان پیدا کرده است.

کیف دانشجویی باید فضایی برای لپتاپ داشته باشد

کیف‌های دانشجویی که دارای جیب آهنربایی یا مگنتی هستند

کیف‌هایی که دارای جیب آهنربایی یا مگنتی در سطح کیف هستند به راحتی و با سرعت زیاد، باز و بسته می‌شوند و برای مواقعی که نمی‌خواهید زمان بیشتری برای باز کردن سگک یا زیپ کیف صرف کنید مناسب و عالی هستند. همچنین وقتی عجله دارید و یا در حال راه رفتن هستید، با خیال راحت می‌توانید وسایلی را که استفاده‌ی زیادی از آن می‌کنید و بیشتر با آنها سرو کار دارید، در این جیب‌ها بگذارید و راحت و فوری به آنها دست پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که محض احتیاط از قرار دادن اشیا قیمتی در این جیب‌ها خودداری فرمایید.

کیف دانشجویی باید با کیفیت و مقاوم و با دوام باشد

شما دانشجویان عزیز برای جا به جایی وسایل روزمره‌ی خود، نیاز به کیفی دارید که با کیفیت و مرغوب و محکم و بادوام باشد تا بتوانید با آسودگی خاطر جزوه، کتاب، لپ تاپ، تلفن همراه و سایر وسایل خود را در آن قرار دهید؛ پس دقت کافی داشته باشید کیفی بخرید که از کیفیت خوب و مرغوبیت آن اطمینان لازم را دارید و مطمئن شوید که می‌توانید چندین سال با خیال راحت از این کیف استفاده کنید؛ در واقع اینگونه عنوان می‌کنیم: نباید دغدغه‌ای برای پارگی و خراب شدن آن داشته باشید.

کیسه‌ی ضد آب برای کیف دانشجویی

داشتن کیسه‌ی ضد آب یکی دیگر از ویژگی‌های یک کیف دانشجویی خوب و مناسب به حساب می‌آیند تا در روزهای ابری و بارانی، جزوات درسی، تلفن همراه، لپ تاپ،کتاب‌ها و سایر لوازم شما از خیس شدن به وسیله‌ی آب مصون بمانند. تقریبا بیشتر کیف‌های دانشجویی این امتیاز را در بسته‌ بندی خود دارند و به سهولت می‌توانید کل بخش‌های کوله پشتی را با آن بپوشانید و از خیس شدن آن جلوگیری نمایید.

 

 

کیسه‌ی مخصوص ضد آب

برای کم شدن هزینه‌های مربوط به خرید آب و دستیابی فوری و راحت شما به آن، می‌بایست همواره یک بطری آب با خود به همراه داشته باشید؛ پس بهتر است هنگام خرید کیف دانشجویی، یک کیسه هم برای بطری آب داخل کیف خریداری کنید تا بتوانید با آسودگی خاطر و اطمینان از عدم نشتی آب، بطری را با خود حمل و نقل کنید.

طرح و شکل ظاهری کیف دانشجویی

یکی از چیزهایی که باعث می‌شود استایل دانشجویی شما کامل‌تر و زیباتر و کلاسیک‌تر شود، داشتن کوله پشتی یا کیفی است که از نظر شکل و فرم ظاهری و طرح و رنگش، زیبا و مناسب استایل شما باشد؛ پس هنگام انتخاب و خرید کیف دانشجویی، به این مورد حائز اهمیت هم بها دهید.

کیف با زیپ قفل دار

کیف دانشجویی مناسب و عالی کیفی است که زیپ آن قابلیت قفل شدن داشته باشد. قفل این زیپ‌ها دارای رمز هستند و باعث ایجاد حس آرامش و امنیت در شما می‌شوند. با انتخاب و خرید این کیف‌ها، خیالتان کاملا راحت است که لوازم شما در جای امنی هستند و نگرانی را از شما دور می‌کنند.

کیف دانشجویی پسرانه

مزیت‌های کیف دانشجویی

در کل یک کوله پشتی و کیف دانشجویی ایده آل، سوای اینکه به وسایل و لوازم شما سر و سامان و نظم می‌بخشد و در مسیر دانشگاه همراهیتان می‌کند، به راحتی هم حمل و نقل می‌شود و اگر نوع کوله پشتی آن را انتخاب کنید، با گذاشتن این کیف در پُشتتان ، دست‌هایتان کاملا آزاد شده و انجام سایر کارها را برای شما ممکن و راحت می‌‌سازد.

کیف دانشجویی پسرانه

امروزه کیف‌های دانشجویی پسرانه به صورت مدل‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار موجود هستند و شما می‌توانید با هر سلیقه و بودجه‌ای اقدام به انتخاب و خرید آن نمایید. روزانه مدل‌های زیادی مثل کیف دانشجویی با بند بلند، کیف لپ تاپ، کوله پشتی و….. تولید و روانه‌ی بازار می‌شوند که قدرت انتخاب را برای شما آسان کرده‌ است.

کیف دانشجویی مردانه

این دسته از کیف‌ها نیز با طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون در بازار یافت می‌شوند و می‌توانید طبق استایل و نیاز خود آن‌ها را تهیه نمایید. معمولا آقایان بیشتر کیف دستی بزرگ را که به کیف لپ تاپی هم معروف هستند، انتخاب می‌کنند. چون می‌دانند که با خرید آن می‌توانند تمام وسایل و لوازم مورد نیاز خود را به صورت یکجا جا به جا نمایند. ضمنأ این کیف‌ها هم بند مچی و کوتاه دارند، هم بند بلند، که بند بلند آنها کاملا روی شانه‌هایتان قرار می‌گیرد.

کیف دانشجویی دخترانه

کیف دانشجویی دخترانه

انتخاب اکثر خانم‌های دانشجو، کیف‌هایی هستند که روی دوش قرار می‌گیرند و بیشتر مناسب بانوانی است که لوازم و وسایل زیادی به همراه ندارند. این دسته از کیف‌ها به راحتی و با باز و بسته کردن سریع زیپ باعث می‌شوند شما به سرعت به لوازم داخل کیف دست پیدا کنید. این کیف‌ها علاوه بر دانشگاه، می‌توانند برای رفتن به خریدهای روزانه، سفر، مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی هم مورد استفاده قرار گیرند. این کیف‌ها وزن کمی دارند و سنگین نیستند؛ بنابراین به شانه و کمر شما فشاری وارد نمی‌کنند و جا به جایی آنها به راحتی صورت می‌گیرد.

کیف دانشجویی چرم

یکی از شیک‌ترین و با دوام‌ترین کیف‌های پرطرفدار در میان دانشجویان، کیف‌های چرم است. کیف‌های چرم دانشجویی باعث می‌شوند که استایل دانشجویی شما زیبایی خاص و جلوه‌ای شیک و کلاسیک پیدا کند. این گروه از کیف‌ها نیز در مدل و رنگ و طرح‌های بسیار متنوع در بازار موجودند. مثل کیف مهندسی، کیف دوشی چرم، کیف سامسونیت، کوله پشتی چرم و کیف رمزدار. انتخاب این سبک کیف می‌تواند جزو بهترین انتخاب‌ها برای شما به حساب آید.

روش های تشخیص چرم اصل کیف

‌اگر قصد دارید کیف مناسب دانشگاهی خود را چرم اصل بخرید توجه داشته باشید که امروزه تشخیص چرم اصل واقعا کار دشوار و سختی است و باید دقت فروان به خرج دهید تا چرم مصنوعی را به عنوان چرم اصل به شما ندهند؛ که این تشخیص برای اکثریت غیرممکن است اما با آگاهی از چند عامل و نکته ساده میتوان خرید و انتخاب درستی داشته باشید:
‌یکی از راه های مهم و آسان شناسایی چرم اصل از چرم مصنوعی بوی آن است. اگر تا به حال بوی چرم طبیعی به مشامتان خورده باشد که تشخیص برایتان آسان و ساده است. اگر بوی چرم طبیعی را تا به حال استشمام نکرده‌اید بوی چرم طبیعی رایحه حیوانات را دارد و به هیچ عنوان بوی پلاستیک نمی‌دهد. البته شایان توجه است که امروزه در بسیاری از فروشگاه‌ها و مغازه‌ها با واکس‌هایی که قدرت از بین بردن بوی پلاستیک را دارند بوی پلاستیک را از بین می‌برند و با این کار تشخیص را برای مشتریان خود سخت می‌کنند.

کیف‌های دانشجویی دیوید جونز

کیف‌های دانشجویی دیوید جونز

‌برند دیویدجونز انواع و اقسام کیف را در سبک های متنوع تولید می‌کند و به دلیل محبوبیت و مرغوبیت کیف‌ها طرفدارن زیادی دارد. اکثر کیف‌ها در دو الی سه رنگ بندی هستند که به علت مناسب بودن طراحی آن برای محیط اداری و رسمی  رنگ‌های تیره دارد مانند مشکی، قهوه‌ای، عسلی دارند. استفاده از زیپهای و یراقهای خوب که در ظاهر کیف نیز تأثیر بسیار زیادی دارد زیبایی کیف را دوچندان کرده و موجب افزایش کیفیت کار نیز در نهایت می‌شود.
این برند با استفاده از آسترهای مرغوبی که بسیار ماهرانه و خیلی ظریف درون کیف می دوزد باعث شده که آستر ها به راحتی پاره نشود و عمر کیف بیشتر شود.
کیف‌های مناسب دانشگاه برند دیوید جونز به گونه‌ای طراحی شده که  برای تمامی وسایل و کتاب‌های دانشجویان نیز فضا در نظر گرفته شده که می‌توانید از هر فضای کوچکی نهایت استفاده را ببرید، در برخی از طراحی‌هایشان حتی برای مداد و خودکار هم فضایی مانند جامدادی در نظر گرفته‌اند.

‌کلام آخر

دانشجویی یکی از بهترین دوران زندگی هر آدمی است و با کلی اتفاقات شیرین همراه است. اگر به دنبال کیف مناسب برای دانشگاه می‌گردید، می‌توانید به فروشگاه دیوید جونز مراجعه کنید و کیف چرم برند و با کیفیت تهیه کنید. قرار است برای مدت طولانی کیف را نگهدارید پس بهتر است یک کیف جادار و با کیفیت بخرید و زیاد خود را اذیت نکنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *