بلاگ

نحوه شستشوی کوله پشتی چرم و پاک کردن لکه‌ها از آن

نحوه شستشوی کوله پشتی چرم

روش شستشوی وسایلی از جنس چرم با دیگر وسایل متفاوت است. مثلا نحوه شستشوی کوله پشتی چرم با کوله پشتی‌های معمولی تفاوت دارد و باید روش‌های متفاوتی را برای شستن کیف چرم استفاده کرد.
از آنجایی که لایه بیرونی کوله پشتی چرم با محیط اطراف در ارتباط هست، در معرض انواع آلودگی‌ها قرار می‌گیرد. هنگامی که از کوله پشتی چرم در فضای باشگاه استفاده می‌شود قطعاً سطح آن به زمین یا محفظه نگهدارنده کیف برخورد می‌کند که باعث ایجاد آلودگی در سطح آن می‌شود. همچنین سطح داخلی کوله‌پشتی چرم در صورت قرار دادن انواع خوراکی باز شده در کوله‌پشتی برای مثال کیک و برخورد آن با سطح داخلی کوله‌پشتی چرم یا آستر داخلی آن باعث کثیف شدنش می‌شود.
در این صورت ما نیاز داریم که با نحوه شستشوی کوله پشتی چرم آشنا شویم که در ادامه مقاله به آن می‌پردازیم. با دیوید جونز همراه باشید.

نحوه شستشوی کوله پشتی چرم

نحوه شستشوی کوله پشتی چرم

از نحوه شستشوی کوله‌پشتی چرم طبیعی و مصنوعی چه می‌دانید

وسایل چرم به‌خصوص کوله‌پشتی‌های چرم جزو کالاهای جانبی اما مورد استفاده انسان‌ها هستند. کوله چرم با کیفیت بالا و ظاهر شیک و کلاسیک خود، از فروش خوبی برخوردار هستند. حال خیلی از مردم از شستشوی کوله‌پشتی چرم طبیعی یا مصنوعی اطلاعات کافی ندارند و همین امر باعث می‌شود که به کوله‌پشتی‌های خود آسیب برسانند. مشاهده شده که افراد پس از شستشوی کوله‌پشتی چرم خود، لکه‌هایی را دیده‌اند یا حتی لکه‌های قبلی نیز پاک نشده.
حال راه حل چیست؟ چگونه کوله‌پشتی چرم طبیعی یا مصنوعی یا چرمی که ناخالصی دارد را بشوییم؟
کیف‌های چرم دوام بالایی دارند اما به مراقبت نیاز دارند.

 

پیشنهاد ما به شما:

خرید کوله پشتی مدل 698803 از فروشگاه دیوید جونز

شستشوی کیف چرم طبیعی و مصنوعی به چه شکل است؟

تمیز کردن کوله‌پشتی چرمی آنقدر که به نظر می‌رسد سخت نیست. روش‌های اساسی برای شستشوی کوله‌پشتی چرم وجود دارد، که می‌توان در خانه انجام داد و می‌توان از بروز لکه‌های چالش برانگیز جلوگیری کرد. نکات زیر را بخوانید تا یاد بگیرید چگونه یک شستشوی اساسی به کوله‌پشتی چرم خود بدهید.

مراحل شستن کوله پشتی چرم

محصولات چرمی به خصوص کوله‌پشتی چرم با جنس مقاوم و ظاهر جذابی که دارند مورد پسند بسیاری از آقایان و بانوان قرار دارند. جنس این محصولات به گونه‌ای است که اگر به خوبی از آن مراقبت کنید سال‌ها برای شما کار می‌کنند. به این منظور لازم است نحوه شستشوی کوله‌پشتی چرم را بدانید.

نحوه شستشوی کوله پشتی چرم

لکه را با پارچه‌ای تمیز و مرطوب پاک کنید. محل مورد نظر خود را تا زمانی که مرطوب نباشد، مالش دهید، اما به خاطر داشته باشید که اصلاً خیس نشود. از مالیدن به صورت دایره‌ای استفاده کنید و مطمئن شوید تمام لکه تمیز می‌شود. مقداری محلول تمیز کننده را روی پارچه نرم بمالید. می‌توانید از پاک کننده مخصوص کیف چرم که در فروشگاه‌های چرم موجود است استفاده کنید، که اغلب در یک کیت قرار می‌گیرد. همچنین می‌توانید با مخلوط کردن چند قطره از صابون ملایم (مانند صابون ظرفشویی بدون محلول‌های اسیدی یا صابون کودک) با آب مقطر، پاک کننده خود را بسازید. از پارچه‌ای تمیز و خشک برای از بین بردن هرگونه باقی مانده صابون یا رطوبت اضافی استفاده کنید.
بگذارید کیف چرمی حدود ۳۰ دقیقه خشک شود. از انجام سریع این کار خودداری کنید. اگر عجله دارید، کیف را در مقابل فن هوای خنک تنظیم کنید. هوای خنک نسبت به هوای گرم، به کیف آسیب کمتری خواهد رساند. می‌توانید برای حفظ مرطوبیت، بعد از شستشو مقداری مرطوب کننده مخصوص چرم روی کیف خود بمالید.

نکته‌هایی درباره نحوه شستشوی کوله پشتی چرم

اول: از شستشوی کیف چرم خود با ماشین لباسشویی شدیداً خودداری کنید و هرگز برای بهبود بخشیدن به سرعت خشک شدن آن از روش‌های گوناگون ملنند استفاده از سشوار استفاده نکنید.

دوم: اگر شما با بوی نامطبوع چرم خود مشکل دارید بهتر است آن را در هوای آزاد قرار دهید و یا داخل روزنامه بپیچید چون روزنامه به سرعت بوی نامطبوع را به خود جذب می‌کند و حتی اگر در حین استفاده خوراکی در کوله‌پشتی چرم شما ریخته شد می‌توانید از روزنامه برای از بین بردن بوی نامطبوع آن استفاده کنید و سپس با خیال راحت مجدداً از کوله‌پشتی خود استفاده کنید.
سوم: برای جلوگیری از ایجاد گرد و غبار یا پاک کردن گرد و غبار از سطح خارجی کوله‌پشتی چرم شما، می‌توانید از واکس‌های مرغوب و باکیفیتی که برای لوازم چرمی استفاده می‌شود و قیمت مناسبی هم دارند استفاده کنید. همچنین می‌توانید از واکس برای براق شدن کوله‌پشتی چرم خود استفاده کنید.

نحوه تمیز کردن چرم سفید در کوله‌پشتی چرم

نحوه شستشوی کوله پشتی چرم سفید با توجه به رنگ و حالتی که دارد، زحمت بیشتری دارد. تمیز نگه داشتن چرم سفید زحمت خاص خود را دارد اگر می‌خواهید از این کالای لوکس استفاده کنید پس نحوه تمیز کردن آن را هم بیاموزید. اولین کار این است که اسفنج خود را با آب مقطر و چند قطره صابون مایع آغشته کنید و آب اسفنج را کامل بگیرید سپس سطح کیف خود را به آرامی پاک کنید.
برای پاک کردن لکه های خودکار از روی چرم سفید خود می‌توانید آن را با الکل و پنبه پاک کنید پنبه را به آرامی روی خودکار بکشید و بعد خشک کنید .
ممکن است چرم شما با لکه های چربی آلوده شده باشد برای پاک کردن لکه های چربی میتوانید از آرد ذرت استفاده کنید مقداری آرد ذرت را با مسواک به مدت ده دقیقه روی لکه های چربی بمالید .
آب اکسیژنه و بوراکس برای پاک کردن لکه های سیاه روی چرم سفید بسیار موثراست سعی کنید با گوش پاک این مخلوط را روی لکه های سیاه بمالید و بعد از پنج دقیقه آن را خشک کنید.

 

پیشنهاد ما به شما:

خرید کوله پشتی مدل cm6060 از فروشگاه دیوید جونز

پاک کردن انواع لکه‌ها در سطح بیرونی کوله‌پشتی چرم

نحوه شستشوی کوله پشتی چرم با توجه به لکه‌ ی آن متفاوت است. در این قسمت به یک سری راهنمایی‌های اساسی برای طرز عمل با لکه‌های متفاوت کوله‌پشتی چرمی
و وسایل مورد نیاز اشاره می‌شود. به هر حال تمیز کردن چرم می تواند رنگ یا شکل ظاهری آن را تغییر دهد. بنابراین وقتی در تمیز کردن آن‌ها دچار شک و تردید می‌شویم باید با تمیز کنندگان حرفه ای چرم مشورت نمائیم.در ادامه با تعدادی از این لکه ها و نحوه پاک کردن آن‌ها از روی کوله‌پشتی چرم آشنا می‌شویم.

۱_سفیدک

یک فنجان آب را با یک فنجان الکل مخلوط نمائید. کوله‌پشتی را با محلول آب و الکل خیس کرده و سپس منطقه مورد نظر را پاک و خشک کنید.

پاک کردن سفیدک از روی چرم

پاک کردن سفیدک از روی چرم

۲_جوهر

منطقه آغشته به لکه را با اسپری موی سر آغشته نمائید، سپس بایک پارچه تمیز محل را پاک کنید.
حذف جوهر از منطقه مورد نظر ممکن است سختی زیادی داشته باشد بنابراین شاید لازم باشد که با یک پاک کننده حرفه ای چرم مشورت نمائید.

۳_ آب

اجازه دهید تا کوله‌پشتی چرم خیس شده به صورت طبیعی و به آهستگی خشک شود.
به دور از گرما نگه دارید و بعد از خشک شدن نرمی آن را با مواد مخصوص چرم برگردانید.

۴_ چربی

چربی و روغن اضافی را با یک دستمال تمیز پاک کنید. پودر تالک و دانه های نشاسته را روی منطقه مربوطه بریزید.
اجازه دهید که حداقل ۴ ساعت بماند و سپس پودرها را پاک کنید.

پاک کردن چربی از روی کوله پشتی چرم

پاک کردن چربی از روی کوله پشتی چرم

۵_پروتئین (خون یا ادرار)

رطوبت و نم اضافی را با یک پارچه تمیز و نم دار پاک کنید( خشک کنید). اجازه دهید تا به آرامی و به دور از منبع گرمایی خشک گردد.

 

پیشنهاد ما به شما:

خرید کوله پشتی مدل 6662-2 از فروشگاه دیوید جونز

۶_چسب

با یک تکه یخ روی چسب را بمالید و سپس آن را بکنید. برای حذف باقیمانده چسب، منطقه لکه را با سشوار گرما دهید. و آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید.

۷_لکه نمک

محلولی که حاوی سه قسمت سرکه و یک قسمت آب است تهیه کنید. پارچه ایی را با این محلول مرطوب و سپس روی منطقه لک‌دار بکشید.

کلام آخر

در صورتی ‌که کوله‌پشتی نیاز به شستشوی کامل دارد ، با استفاده از لکه گیری و جاروبرقی برای تمیزی سطح خارجی و داخلی آن کوله را کاملا تمیز می‌کنیم ، در این صورت می‌توانیم با برخورد چرم با آب جلوگیری کنیم و باعث دوام ببشار کوله‌پشتی چرم خود شدیم و از خشک شدن چرم آن جلوگیری کنیم.

سایت فروشگاهی دیوید‌ جونز

اگر قصد خرید اولین کوله‌پشتی چرم خود را دارید و یا اینکه با از بین رفتن کوله‌پشتی قبلی شما زمان تعویض کوله‌پشتی فرا رسیده است، پیشنهاد می کنیم تا سری به فروشگاه سایت دیوید جونز بزنید. فروشگاه دیوید جونز از سایت‌های تخصصی فروش انواع کوله‌پشتی‌های چرم و از برندهای با کیفیت و معتبر است که با رنگ‌بندی بسیار متونع و خاص خود قطعا نظر شما را برای خرید کوله‌پشتی چرمتان به خودش جلب می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *