بلاگ

کیف گوچی در برابر خلاقیت دیوید جونز

خلاقیت گوچی در برابر دیوید جونز

برای فهمیدن میزان خلاقیت  کیف گوچی در برابر خلاقیت دیوید جونز لازم است که تاریخچه‌ی این دو برند را با هم بررسی و آن‌ها را مورد تحلیل قرار دهیم.

کیف گوچی در برابر خلاقیت دیوید جونز و رقابت این دو برند با هم ماجرای دور و درازی است که می‌خواهیم در این مقاله به آن بپردازیم و آن‌ها را به طور کامل بررسی کنیم.

مقدمه مقاله کیف گوچی در برابر خلاقیت دیوید جونز

گوچی یکی از شناخته شده‌ترین برند‌های مد است که حتما در مورد آن در صنعت مد شنیده‌اید. این برند، طرح‌های مختلفی را، از طراحی مینیمالیستی گرفته تا کمپین‌های جذاب خود، ارائه می‌دهد.

در تاریخ مد اخیر، گوچی با موفقیت در اوج باقی مانده است. با این حال، همیشه اینطور نبوده است. به همین دلیل است که کاوش در تاریخچه گوچی و درک اینکه چگونه این برند در طول سال‌ها موفق شد بسیار حیاتی است و کمک شایانی به درک تفاوت خلاقیت دیوید جونز در برابر گوچی می‌کند.

خلاقیت گوچی در برابر دیوید جونز

برند ما

برای بررسی خلاقیت دیوید جونز در برابر گوچی نوبت به بررسی برند دیوید جونز رسیده است. دیوید جونز، مستقر در سیدنی استرالیا، ادعا دارد که به عنوان قدیمی‌ترین فروشگاه بزرگ جهان که دائماً فعال است، مطرح می‌کند. فروشگاه اصلی این شرکت در محل خیابان جورج در سال 1838 میلادی افتتاح شد.

برند دیوید جونز

دوران اولیه

این شرکت همچنین سومین شرکت بزرگ فروشگاهی  استرالیا با درآمد 1.7 میلیارد دلار استرالیا در سال 2003 میلادی است. دیوید جونز بیش از 30 فروشگاه را در سراسر استرالیا اداره می‌کند. با این وجود، این گروه با خرید Aherns مستقر در پرت در سال 1999 میلادی، حضور خود را در استرالیای غربی دوباره به دست آورده است.

دیوید جونز دیگر مالک بسیاری از دارایی‌های آن نیست. زیرا املاک و مستغلات را در قراردادهای فروش-اجاره‌ای واگذار کرده است. اقدامی که باعث شد پول نقد مورد نیاز شرکت برای بازسازی فروشگاه بزرگ تامین شود.

این شرکت پس از تلاشی برای گسترش دامنه فعالیت خود به بازار انبوه در دهه 1990 میلادی، به تمرکز تاریخی خود به عنوان یک خرده فروش کاملاً سطح بالا بازگشته است و حدود 120 برند مد رده بالا را در اختیار دارد. این شرکت علاوه بر پوشاک، فروش بالایی در زمینه مبلمان و اثاثیه منزل نیز دارد.

دوران بحران

در سال 1997 میلادی، زمانی که استرالیا وارد عمیق‌ترین بحران خرده‌فروشی در سه دهه اخیر شد، سود این شرکت و صبر سهامداران رو به اتمام بود. در آن سال، تایدمن کنار رفت و پیتر ویلکینسون، که قبلاً زنجیره خرده فروشی Just Jeans را رهبری می‌کرد، جایگزین او شد.

تحت رهبری ویلکینسون، دیوید جونز پیشنهادات خود را اصلاح کرد و به تاکید خود بر اقلام گران‌قیمت و مارک تجاری بازگشت و دامنه اقلام برندهای خانگی خود را کاهش داد.

احیای دوباره

این شرکت همچنین شروع به احیای ترکیب فروشگاه خود کرد و پنج فروشگاه جان مارتینز را در سال 1997 میلادی فروخت و بقیه را با نام دیوید جونز تا پایان دهه تغییر داد. یکی دیگر از ویژگی‌های استراتژی جدید این شرکت شامل یک برنامه نوسازی زنجیره‌ای است. که خواستار نوسازی حداکثر چهار فروشگاه در هر سال است.

جایگاه مد پس از جنگ

سال‌های پس از جنگ عبارتند از:

جایگاه مد پس از جنگ جهانی

جایگاه مد پس از جنگ جهانی

دهه ۳۰ میلادی

دیوید جونز سومین فروشگاه خود را در سال 1938 میلادی در خیابان مارکت در گوشه‌ای از فروشگاه خیابان الیزابت افتتاح کرد. جایگاه این شرکت به حدی بود که بیلی هیوز، نخست وزیر وقت، ریاست افتتاحیه بزرگ فروشگاه جدید را بر عهده داشت.

با این حال، این امر مانع از آن نشد که دولت در آغاز جنگ جهانی دوم، خیابان این مارکت را برای وزارت مهمات در اختیار نگیرد. این شرکت علیرغم جیره بندی و از دست دادن تعدادی از پرسنل در تلاش‌های جنگی، در تمام مدت فعالیت خود را در مکان‌های دیگر خود ادامه داد.

دهه ۴۰ میلادی

دوره پس از جنگ با معرفی سبک جدیدی از مد بالا، عصر جدیدی را در صنعت خرده فروشی رقم زد. دیوید جونز به سرعت به مرکز مد استرالیا تبدیل شد و نمایش‌های باند خود را برای برجسته کردن آخرین مدهای اروپایی ترتیب داد. جایگاه این شرکت در بین دنیای مد در سال 1948 میلادی، زمانی که مجموعه مشهور « New Look» کریستین دیور را به ارمغان آورد، برجسته شد.

دهه ۵۰ میلادی

رونق اقتصادی استرالیا ثروت جدیدی را برای دیوید جونز به ارمغان آورد که در دهه 1950 میلادی به بخش کلیدی صنعت مد خرده فروشی استرالیا تبدیل شد. فروش رو به رشد شرکت، از جمله فروش کاتالوگ قوی آن، الهام بخش آن برای گسترش به مناطق جدید کشور شد و تا سال 1959 میلادی، این شرکت دارای 9 فروشگاه بود.

دهه ۶۰ میلادی

دیوید جونز که در ابتدا به پایگاه نیو ساوت ولز خود نزدیک بود، در دهه‌های بعدی به رشد خود ادامه داد. و به کمک توسعه اقتصادی مستمر کشور در دهه 1960 میلادی کمک کرد.

دهه ۷۰ و ۸۰ میلادی

در دهه 1980 میلادی، این شرکت فروشگاه‌هایی را در کوئینزلند، ویکتوریا، استرالیای جنوبی و جاهای دیگر اضافه کرد. با این حال، همه توسعه‌های گروه موفقیت آمیز نبودند. تلاش برای حرکت به سمت غرب استرالیا و به ویژه منطقه پرث در دهه 1970 میلادی شکست خورد.

دیوید جونز در مواجهه با رقابت از سوی نیرو‌های محلی مانند Aherns، مجبور شد در پایان دهه 1970 میلادی از پرث خارج شود. با این وجود، در اوج خود، امپراتوری خرده فروشی دیوید جونز بیش از 30 فروشگاه داشت. و این شرکت، عنوان گروه فروشگاه‌های بزرگ استرالیا به خود اختصاص داد.

دهه 1980 میلادی دوره جدیدی از گسترش را برای این گروه رقم زد. زیرا خلق و خوی اجتماعی از انحصار دهه 1970 میلادی به تمرکز جدید و آشکارتر بر مصرف گرایی تغییر کرد.

هدایت کننده این رشد در دهه 1980 میلادی، راد میوینگ بود که در سال 1981 میلادی به عنوان مدیر عملیات به شرکت ملحق شد. با میوینگ، که در آن زمان فقط 33 سال سن داشت و در سال 1986 میلادی به عنوان مدیر عامل انتخاب شد. دیوید جونز رونق جدیدی را تجربه کرد و به آهنربایی برای نسل جدید تبدیل شد.

کیف گوچی در برابر خلاقیت دیوید جونز: تاریخچه برند گوچی

برند گوچی

گوچیو یک صنعتگر ماهر چرم است که در دهه 1920 میلادی شروع به فروش کیف‌های چرمی به سوارکاران کرد. گوچیو همچنین زمانی که اوضاع در طول زمان تغییر کرد و اسب‌‌ها دیگر فقط بخشی از کالسکه نبودند، سبک خود را بهبود بخشید.

آغاز به کار

او شروع به تولید محصولات لوکس درجه یک کرد که توجه نجیب زادگان انگلیسی را به خود جلب کرد. در سال 1938 میلادی، گوچیو با موفقیت اولین فروشگاه خرده فروشی خود را در رم افتتاح کرد.

بحران‌ها

این تجارت، سود و موفقیت زیادی برای گوچیو ایجاد کرد، اما او در دهه 1930 میلادی با چالش‌هایی روبرو شد. در آن زمان، برخی تحریم‌ها علیه موسولینی اعمال شدند و این منجر به کمبود چرم وارداتی شد. به همین دلیل، گوچیو مجبور شد تا دنبال مواد اولیه بهتری برای طراحی محصولات خود بگردد.

شروع دوباره

پس از پایان جنگ جهانی دوم، تولید چرم دوباره شروع به رشد کرد و این برند دوباره شروع به موفقیت کرد. در این دوره، گوچیو کیفی را از پوست خوک طراحی کرد که امروزه یکی از مواد مورد استفاده این برند در صنعت مد است.

در دهه 50 میلادی، این برند شروع به گسترش و افتتاح فروشگاه‌های بیشتری کرد. قبلاً مکان‌‌هایی در رم و فلورانس وجود داشت، اما آن‌ها تصمیم گرفتند یکی را در میلان نیز افتتاح کنند.

آغاز فروپاشی

گوچیو در سال 1953 میلادی درگذشت و پس از مرگ او بود که فروشگاه جدیدی در هتل ساوی پلازا در شهر نیویورک افتتاح شد. با مرگ گوچیو، شرکت به دلیل درگیری بین پسران گوچیو شروع به فروپاشی کرد.

آن‌ها دائماً بر سر استراتژی و کنترل برند با هم بحث می‌کردند. وقتی رودولفو در سال 1983 میلادی از دنیا رفت، سهام خود را به پسرش واگذار کرد.

در سال 1981 میلادی بود که گوچی اولین نمایش مد خود را برگزار کرد. مجموعه این نمایش در فلورانس ایتالیا برگزار شد. به دلیل تضاد موجود در مورد اینکه چه کسی باید کنترل را در دست داشته باشد، شرکت همچنان دستخوش تغییرات متعددی می‌شد.

دوران تغییر

پسر رودولفو، مائوریتزیو، سرانجام مسئولیت را بر عهده گرفت و عموزاده و عمویش را از شرکت بیرون کرد. اولین قدم او انتخاب دومینیکو به عنوان رئیس شرکت گوچی آمریکا بود.

دومنیکو فارغ التحصیل دانشکده حقوق هاروارد است و اولین مدیر حرفه‌ای بود که نقشی ارشد در خانواده داشت. تاریخ گوچی نشان داد که دومنیکو تاجری باهوش بود و هدف او تغییر ساختار شرکت بود.

او شروع به اخراج برخی از کارکنان و جایگزینی آن‌ها با مدیران بسیار با تجربه کرد. او همچنین کنترل برند را بر توزیع گسترش و کانال‌های برند را کاهش داد.

از سوی دیگر، مائوریتزیو تصمیم گرفت توزیع را به مشتریان انحصاری محدود کند. او شرکت را در کنار برندهایی مانند Chanel و Hermès قرار داد و سپس قیمت را افزایش و توزیع را کاهش داد.

مائوریتزیو با وجود این طرح درخشان، مهارت‌های تجاری یا تحلیلی برای بازسازی شرکت را نداشت. تاریخچه گوچی نشان داد که او به شدت شهرت خود را از بین برد زیرا مشتریان آن را به عنوان یک برند لوکس نمی‌دانستند.

در سال 1989 میلادی در تاریخ گوچی، Investcorp، یک شرکت هلدینگ، تقریبا نیمی از Gucci را تصاحب کرد. این شرکت رئیس لوازم جانبی خود و رئیس برگمن گودمن را برای تقویت برند به کار برد.

استراتژی‌های استفاده شده توسط گوچی

تاریخچه گوچی به دلیل بسیاری از استراتژی‌های موثر استفاده شده توسط این برند، امروزه مملو از داستان‌های موفقیت است. در این بخش، ما بهترین استراتژی‌هایی را که برای برند مؤثر بوده‌اند، پوشش خواهیم داد.

تحقیق در مورد بازار

تاریخچه گوچی نشان می‌دهد که این برند همیشه در مورد بازاری که می‌خواست کاوش کند، نوآور بود. این یک دوره طلایی برای این برند بود. افراد مشهور مایل به محبوبیت این برند بودند و این امر در موفقیت برند مؤثر بود.

این برند تشخیص داد که صنعت فیلم در آمریکا در اوج خود است. و بسیاری از بازیگران و هنرمندان از قبل با برندها ارتباط داشتند. گوچی از این هیاهو استفاده کرد و با بازیگران و هنرمندان برتر نیز ارتباط داشت.

این برند همچنین به اندازه کافی متواضع بود که یک روسری فلورا برای شاهزاده خانم موناکو طراحی کرد. و این به سبک مارک تجاری فلورا تبدیل شد. این برند توانست این طرح را بومی کرده و به یک مجموعه تبدیل کند.

با توجه به اینکه هیچ کس تا به حال مانند گوچی مجموعه‌ای از طرح‌های گل ایجاد نکرده بود، تبلیغات رایگان دریافت کرد.

هنگامی که این برند وارد شرق شد، همچنین تحقیق کرد که مشتریان لوکس در کدام بازارها زندگی می‌کنند. تحقیقات نشان می‌داد که مصرف‌کنندگان چینی و ژاپنی جزو این مشتریان بودند و این برند روی آنها تمرکز کرده بود.

تنوع و فراگیری

امروزه بسیاری از برندها تلاش می‌کنند تا بازنمایی‌های منصفانه‌ای از همه فرهنگ‌ها، جنسیت‌ها و نژادها در شرکت خود داشته باشند. بحث‌های حساسی پیرامون این موضوعات وجود دارد. و همه مشتریان را در سطح جهانی تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بنابراین، ضروری است که برندها به مشتریان احساس فراگیر بودن و ارائه نمایندگی منصفانه برای موفقیت ارائه دهند. تاریخچه گوچی نشان می‌دهد که این برند همیشه توانسته است با طیف متنوعی از بازارها سازگار باشد.

همچنین این برند یک جامعه در محل کار خود متشکل از افرادی که با کارشناسان فناوری ملاقات می‌کردند، ایجاد کرد. این جامعه به طور مداوم در مورد ایده‌ها و رویکردهایی که می‎‌توانستند در برند پیاده سازی کنند بحث می‌کردند.

اعتبار برند و یکپارچگی فناوری

گوچی به خاطر سهمش در دنیای مد و شکستن کلیشه‌ها و مرزها مشهور است. این کار را با موفقیت انجام داد و زیبایی شناسی برند خود را ایجاد کرد. مجموعه لباس‌های زنانه این برند، طراحی مجددی را تجربه کرد تا مد هویت آندروژنی را در بر بگیرد. بنابراین، تاریخ کیف گوچی نشان دهنده موفقیت امروز است. زیرا این برند همیشه مجموعه‌های جدیدی را با پیامی منسجم در تبلیغات خود راه‌اندازی می‌کند. آن‌ها این پیام را در مجموعه‌ها، کمپین‌ها و حتی تجربیات درون فروشگاهی منعکس کردند.

با توجه به اینکه فناوری به طور مداوم در حال تکامل است و یک روال ضروری در زندگی امروزی را ایفا می‌کند، گوچی سعی می‌کند خدمات شخصی‌تر را برای مشتری گوشی‌های هوشمند خود ایجاد کند.

نتیجه کیف گوچی در برابر خلاقیت دیوید جونز: برند گوچی

در نتیجه، مراکز تماسی را افتتاح کرد که در آن دستیاران متخصص کیف گوچی می‌توانند در همه جا و در هر زمان به مشتریان کمک کنند. مراکز تماس همگی در فلورانس هستند. اما این شرکت قصد دارد پنج فروشگاه دیگر باز کند.

ایده این است که احساس فراگیری و دسترسی آسان را در مشتریان خود تقویت کند. علاوه بر این، این شرکت از مشتریان و کارکنان خود می‌خواهد که برای بهبود تعامل با مشتری، تجربه شخصی داشته باشند.

جمع‌بندی

با هم ویژگی‌ها و روند تاریخی تحول دو برند دیوید جونز و کیف گوچی را بررسی کردیم. دریافتیم که با توجه به محصول و خدمات مورد ارائه توسط دو برند، این دیوید جونز است که دست بالاتر را دارد و برتر از برند گوچی در بازار دیده می‌شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *