بلاگ

خلاقیت دیوید جونز در برابر پرادا

خلاقیت دیوید جونز در برابر پرادا

دیوید جونز و پرادا دو برند بزرگ مد و فشن در اروپا هستند که هر کدام طرفدارا خود را دارند. در این مطلب خلاقیت دیوید جونز در برابر پرادا را بررسی می‌کنیم و خواهیم دید کدام برند موفق‌تر بوده است.

برند دیوید جونز

دیوید جونز که بازرگان بود و در ولز زندگی می‌کرد. در یکی از ملاقات‌های خود با یکی از تاجران که چارلز اپلتون نام داشت آشنا شد. اپلتون یک فروشگاه در سیدنی تاسیس کرد و بعد از آن با دیوید جونز شراکت کرد و با هم مشغول کار و تولید شدند.

بعد از گذشت چند سال شراکت چارلز و دیوید از هم پاشید و فروشگاه نیز در آستانه ورشکستگی قرار گرفت. زمانی که دیوید جونز شراکتش را با چارلز اپلتون به هم زد، تجارتش را به یک محل در گوشه خیابان جورک و بارک لین برد.

 

پیشنهاد ما به شما:

کیف دوشی مدل 6720-1

بنیان گذار دیوید جونز

دیوید جونز در آن مدت زندگی خوبی نداشت و سختی‌های زیادی نیز تحمل کرد و حتی دچار افسردگی نیز شد. اما بلاخره تصمیم گرفت که دوباره کار خود را از سر گیرد و فروشگاه خود را مدیریت کند. او با گذشت چند سال توانست که تمام بدهی‌های خود را بپردازد اما سر انجام در سال 1844 از دنیا رفت.

بعد از دیود جونز پسر به نام ادوارد که هجده سال داشت کار پدرش را ادمه داد. در زمان‌های قبل شرکت دیوید جونز یک شرکت خصوصی بود اما ادوارد توانست آن شرکت را عمومی کند و یک دفتر در لندن تأسیس کند.

مدیر عامل شرکت که جونز جونیور نام داشت کارهای زیادی برای این شرکت انجام داد. از جمله کار‌های او می‌توانیم به تأسیس فروشگاه در خیابان الیزابت، تأسیس فروشگاهی در سیدنی و دایر کردن شعبه کوچکی در هتل استرالیا. و همچنین در سال ۱۹۵۴ تدارکات یک ضیافت را برای دعوت ملکه الیزابت مهیا کرد.

این کار جونز جونیور برای اعتبار و سابقه شرکت بسیار مفید و کارآمد بود. دیوید جونز برای برند خود طرح یک شوالیه اسب سوار را در نظر گرفت. این شوالیه به سمت افق ایستاده است و در واقع به گذشته کشور فرانسه اشاره دارد.

بنیان گذار دیوید جونز

سرگذشت دیوید جونز

شرکت دیوید جونز در سال ۲۰۰۰ بعد از شکست و مشکلات فراوان، تجارت و فروش الکتریکی را دایر کرد. این کار باعث شد که شرکت دیوید جونز پیشرفت زیادی کند. او با خرده فروشی کار خود را آغاز کرد و با همین کار توانست موفق شود و در کشور‌های زیادی دفاتر خود را تاسیس کرد.

دیود جونز علاوه بر این که یک برند است، یک تولید کننده ماهر و توانا نیز است و همچنین در صنایع معروف مختلف نیز سرمایه گذار است. نام دیوید جونز از محصولات غذایی تا مد و پوشاک و مبلمان آوازه زیادی دارد.

فشن شو‌های دیوید جونز که در هر سال برگزار می‌شود توجه افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. همچنین دیوید جونز برای مدل‌های محصولات خود از افراد مشهوری مانند لیز هورلی، کیم کاتترل، مگان گیل، میراندا کر و جسیکا گومز استفاده می‌کند.

لوگویی که دیوید جونز برای برند خود در نظر گرفت جزو ده برند برتر دنیا است و همچنین یکی از معروف ترین برند‌ها در دنیا است. شعار برند دیوید جونز، زندگی فوق العاده‌ای داشته باشید است.

همان طور که پیش تر مطالعه کردید محصولات دیوید جونز، محصولاتی لوکس و زیبا هستند. نکته‌ای که برند دیوید جونز را از دیگر برند‌های لوکس جدا می‌کند این است که، قیمتی که این شرکت برای محصولات خود در نظر گرفته است بسیار از دیگر برند‌ها مناسب تر و به صرفه تر است. نکته‌ای که لازم است درباره برند دیوید جونز بدانید این است که، این برند در حال حاضر یکی از برترین و معروف ترین کیف‌های اروپا را دارد.

سرگذشت دیوید جونز

 

پیشنهاد ما به شما:

کیف دستی مدل 6736-5

معرفی برند پرادا

یکی از برند‌های برتر و به روز ایتالیایی که محصولات لوکس زنانه و مردانه را تولید می‌کند برند پرادا است. برند پرادا انواع محصولات چرمی‌مانند: کیف، چمدان، کفش و دیگر محصولاتی مانند ادکلن و عینک دودی را تولید می‌کنند. سال تاسیس این برند ۱۹۹۳در پایتخت ایتالیا، میلان بوده است. برند پرادا دارای فروشگاه‌های  لوکس زیادی در سر تا سر جهان است؛ که تعدادشان به سیصد فروشگاه می‌رسد.

بنیان گذار پرادا

بنیانگذار این برند شخصی به نام ماریو پرادا بوده است که با کمک برادر خود توانست ابتدا محصولات چرمی را در فروشگاه خود به فروش برساند. فروشگاه اصلی این برند از همان ابتدا در پایتخت ایتالیا، میلان بوده است.

محصولات چرمی که این دو برادر تولید می‌کردند به حدی زیبا و با کیفیت بود که به سرعت مشهور شدند و مردم استقبال زیادی از محصولات آن‌ها کردند. علاوه بر این‌ها به دلیل زیبایی محصولات پرادا از آن‌ها به عنوان تامین کننده‌های چرمی کاخ سلطنتی میلان استفاده کردند.

همان طور که گفتیم از آن جایی که این برند زیبایی چشم گیری داشت و مورد توجه درباریان کاخ سلطنتی میلان قرار گرفته بود، همین باعث شد برادران پرادا محصولات لوکس و زیبای خود را بر کشور‌های دیگر صادر کنند. همین صادرات باعث شد که برند لوکس و لاکچری پرادا بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و شهرت زیادی نیز نزد مدلینگ‌ها و شرکت‌های پوشاک پیدا کنند.

بعد از این که ماریو در گذشت، پسر او که به کار و پیشه پدرش علاقه مند نبود راه او را ادامه نداد اما دختر ماریو راه پدر را ادامه داد و به مدت زمان بیست سال شرکت و برند او را بدون کم کسری اداره کرد و از پس رفت آن جلو گیری کرد.

بنیان گذار پرادا

سرگذشت پرادا

در سال ۱۹۹۷ یک محصول به محصولات قبلی برند زیبای پرادا اضافه شد. کفش محصول جدیدی بود که به تازگی در شرکت پرادا تولید می‌شد. هنگامی که کفش پرادا تولید شد به دلیل کیفیت و زیبایی زیاد و خاصی که داشت به سرعت طرفداران زیادی جذب کرد.

نکته جالبی که باید در مورد فروشگاه‌های پرادا بدانید این است که، همیشه دیزاین فروشگاه‌های پرادا خاص بوده است، چه در خود میلان و چه در کشور‌های دیگر.

فروشگاه‌های پرادا به رنگ یک سبز منحصر به فرد دیزاین می‌شد؛ به دلیل زیبایی و منحصر به فرد بودن رنگ سبز فروشگاه‌های پرادا، رنگ سبز پرادا روی زبان‌ها افتاد و معروف شد.

بعد از گذشت سه سال شرکت پرادا به محصولات خود لباس‌های زنانه نیز اضافه کرد. یکی از نشانه‌ها و شاخصه‌های که محصولات زنانه پرادا داشتند کمر باریک آن‌ها بود.

لباس‌های زنانه نیز مانند دیگر محصولات پرادا به دلیل زیبایی زیاد و کیفیت بسیار عالی خیلی سریع و زود مورد استقبال مردم به خصوص زنان قرار گرفت.

لازم است بدانید که با گذشت چند سال، برند پرادا محصولات کوچک تری وارد دیگر محصولات خود کرد، وجود این محصولات باعث شد که برند پرادا پیشرفت زیادی کند و بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفت.

با گسترده شدن برند پرادا یک برند جدید در زیر مجموعه همین برند تاسیس شد که نام او را میو میو گذاشتند. این برند بسیار مورد توجه بانوان قرار گرفت، در واقع محصولات میو میو برای بانوانی بود که قصد داشتند با مد روز، بلکه جلوتر از آن پیش بروند.

لازم است بدانید که امروزه نیز برند میو میو از پرفروش ترین و پرطرفدارترین محصولات مخصوص بانوان است.

نکات جالبی که باید در باره برند و محصولات پرادا بدانید این است که، این برند نیز مانند دیگر برند‌های معروف کار خود را با چرم سازی آغاز کرد. او ابتدا از چرم گراز برای تولید خود استفاده کرد و چمدان‌های خود را با این نوع چرم آغاز کرد.

اما بعد از مدتی متوجه شد که استفاده از این چرم برای چمدان چندان مناسب نیست، زیرا وزن آن را زیاد می‌کند به همین دلیل جنس چرم خود را برای چرم سازی عوض کرد.

در چهل سال گذشته برند پرادا یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین برندهایی بود که بسیار مورد توجه و استقبال افراد قرار گرفت.

نکته دیگری که جالب است درباره برند پرادا بدانید این است که این برند بعد از ساخت محصولاتی مانند کیف چمدان به سراغ تولید لباس‌های ضد آب نیز رفت و این محصول هم مانند دیگر محصولات این برند بسیار مورد توجه قرار گرفت.

میوشا پرادا که در حال حاضر رییس برند پرادا است علاقه زیادی به رنگ‌های سبز قهوه‌ای کرمی مشکی و سفید دارد. به همین دلیل این ترکیب رنگ را در بیشتر محصولات پرادا مشاهده می‌کنید.

ما در این قسمت از مقاله برای شما از تاریخچه و معرفی کلی برند پرادا صحبت کردیم و شما را با آن آشنا کردیم. در قسمت بعدی قصد داریم که برند دیود جونز را برای شما معرفی کنیم و محصولات آن را برای شما شرح دهیم.

 

پیشنهاد ما به شما:

کیف دوشی مدل 6732-1

خلاقیت دیوید جونز در برابر پرادا

ما تا این قسمت از مقاله سعی داشتیم که برند‌های دیوید جونز و پرادا را به صورت جدا گانه برای شما بررسی کنیم و از پیدایش و نحوه کار هر کدام از آن‌ها به صورت جدا برای شما توضیح دهیم.

در بررسی‌هایی که ما برای برند‌های دیوید جونز و پرادا انجام دادیم متوجه شدیم که برند دیوید جونز خلاقیتی در روند کار خود به خرج داده است که برخی از برند‌های دیگر از جمله پرادا آن خلاقیت را در کار خود ندارند.

البته لازم است بدانید که هر برندی برای کار خود برنامه و هدفی دارند که در طی کار خود از آن روش استفاده می‌کنند. ممکن است که این روش‌ها باعث مطرح شدن برند و شرکت باشند و یا می‌توانند باعث پس رفت شرکت یا برند شوند.

همه برند‌های معروفی که شما می‌شناسید در شروع کار خود خلاقیتی در نظر دارند. در واقع همین خلاقیت باعث شد تا این برند مطرح شود.

برند دیوید جونز نیز در روند کاری خود خلاقیتی انجام داده است که آن را از برخی برند‌های دیگر متمایز می‌کند. این برند بر خلاف بیشتر برند و شرکت‌هایی که محصولات پوشاک و اکسسوری لوکس تولید می‌کنند، بیشتر تمرکز خود را روی یک محصول گذاشته است.

اما دیگر برند‌ها و شرکت‌ها به این صورت نیستند و معمولا همه نوع محصولی در شرکت شان تولید می‌شود. مانند برند پرادا که محصولاتی مانند کیف کفش عینک چمدان و غیره تولید می‌کنند.

نکته مهمی که شما باید در خصوص خلاقیت دیوید جونز در برابر پرادا بدانید این است که، برند دیوید جونز در ابتدا و اواسط کار خود دچار شکست‌های زیادی بود اما با خلاقیتی که در کار خود داشت توانست کار و تولید خود را از نو شروع کند و به درجه بالایی برسد.

اما برند پرادا چنین شرایطی را نداشت. بدیهی است که هر کار بزرگی که نتیجه خوبی گرفته است با مشکلاتی در سر راه خود مواجه شده. اما شرکت پرادا مانند دیوید جونز چنین شرایط سختی را در روند کاری خود تجربه نکرد.

نتیجه گیری نهایی درباره‌ی خلاقیت دیوید جونز در برابر پرادا

 با تهیه مقاله خلاقیت دیوید جونز در برابر پرادا قصد داشتیم که شما را با دو تا از برترین و معرف‌ترین برند‌های دنیا آشنا کنیم. روند تشکیل و معروف شدن آن‌ها برای شما پند آفرین است.

امیدواریم که با مطالعه دقیق مقاله خلاقیت دیوید جونز در برابر پرادا سوالاتتان رفع شد و به دانسته‌هایتان نیز افزوده باشیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *