بلاگ

مقایسه کیف دوشی و کوله پشتی | کدام برای شما مناسب‌تر است؟

مقایسه کیف دوشی و کوله پشتی

در این مقاله فروشگاه کیف دیوید جونز قصد دارد به بررسی مقایسه کیف دوشی و کوله پشتی بپردازد. به همین علت در ابتدا کیف کوله پشتی را به طور کامل و جامع معرفی و بررسی خواهد کرد، سپس به معرفی و بررسی کیف دوشی خواهد پرداخت، بعد از آن ۵ روش برای انتخاب بین این دو مدل کیف را معرفی خواهد کرد و در آخر درباره‌ی تمام موارد گفته شده جمع بندی خواهد داشت.

مقایسه کیف دوشی و کوله پشتی

ویژگی‌های یک کوله پشتی خوب

کوله پشتی ابزاری ضروری برای همه دانش‌آموزان است. اگر مناسب نباشد یا از آن استفاده نادرست شود، می‌تواند منبع درد و ناراحتی باشد.
35 درصد از کودکان 9 ساله از کمردرد شکایت دارند و 50 درصد از افراد 13 تا 16 ساله حداقل یک بار در ماه گزارش میدهند که کمردرد دارند. اما 50 درصد از جوانان کوله پشتی خیلی سنگین میپوشند (بیش از 20 درصد وزن آنها به طور متوسط 9 کیلوگرم است)!
در مقایسه کیف دوشی و کوله پشتی باید ویژگی‌های زیر را در نظر گرفت:
• نباید از 10 درصد وزن کودک تجاوز کند. برای این کار لازم است اشیاء ضروری را انتخاب کنید و از چیزهای غیر ضروری اجتناب کنید.
• کوله پشتی بالشتکی به اندازه عرض پشت کودک داشته باشید
• تسمه‌های شانه دار داشته باشید. در بالا پهن و زیر بازو باریک‌تر باشد.
• چند جیب برای تقسیم وزن اشیا داشته باشد.
• به طور ایده آل مجهز به تسمه‌های کمر، سینه و پهلو برای تثبیت اجسام و توزیع وزن باشد.
کوله پشتی باید طبق اصولی که در زیر توضیح داده شده استفاده شود:
• اجسام سنگین باید نزدیک به بدن در مرکز کیسه قرار گیرند. اجسام تیز به سمت بیرون برای جلوگیری از نقاط فشار قرار گیرند.
یک کوله پشتی که به خوبی تنظیم شده و به درستی پوشیده شده باشد از واکنش ستون فقرات با خم شدن به جلو، عقب یا پهلو جلوگیری میکند و از خستگی عضلات پشت، گردن و شانه‌ها جلوگیری میکند.
اگر با وجود استفاده از این نکات، کمردرد ادامه داشت، ممکن است مشورت با پزشک یا متخصص فیزیوتراپی ضروری باشد
در ادامه به بررسی کیف‌های دوشی می‌پردازیم.

بهترین ویژگی‌های کیف‌های دوشی زنانه چیست؟

ویژگی‌های کیف دوشی زنانه

از مهمانی‌ها تا قرارهای عاشقانه، از کار اداری تا شام‌های شبانه، آنها را به زیبایی در کنار خانم‌ها خواهید یافت. بله من در مورد کیف‌های دوشی صحبت میکنم! چرا کیف دوشی میپرسی؟ چند منظوره‌ترین کیف تا به امروز این کیف‌ها هستند. آنها بهترین دوست یک زن هستند. می‌توانید آن را به دفتر ببرید یا در تعطیلات همراه خود داشته باشید.
مزایای مختلف کیف دوشی به خانم‌ها این امکان را میدهد که از آن در موارد متعدد استفاده کنند.
کیف‌های دوشی را میتوان به مدارس، ادارات، مکان‌های شرکتی، تعطیلات، رفت و آمدهای روزانه و حتی به رویدادهایی مانند قرار شام، مهمانی‌های عاشقانه، جلسات اداری و غیره برد.
کیف‌های زنانه اگرچه رنگ‌های زیادی دارند، عمدتاً رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای یا الگوهای کلاسیک است. با این رنگ‌ها می‌توانید کیف دوشی را برای بیش از یک بار استفاده کرد.
کیف‌های دوشی جدا از مواد معمولی مانند بوم، پلی استر، چرم، جوت، جین، ممکن است کیف‌های دوشی فانتزی با جنس چرم ماکرامه، وگان (به دلیل ماهیت عاری از ظلم به حیوانات و منطقی بودن آن انتخابی بسیار محبوب است) پیدا کنید. این روزها ترکیب مواد به کیف‌های دوشی حس و چشم اندازی کاملاً جدید میبخشد.

کیف‌های دوشی چه ویژگی‌هایی دارند؟

کیف‌های دوشی راحتی و اعتماد به نفس را به زندگی روزمره ما اضافه میکنند. در میان مسئولیت‌ها، هرج و مرج و وظایف، وقتی زنان بیرون هستند، می‌خواهند ظاهر خوبی داشته باشند و احساس اعتماد به نفس کنند. بسته به ویژگی‌های کیف دوشی و دیدگاه کاربر، تعریف “کیف دوشی خوب” مدام در حال تغییر است. برای برخی، کیف دوشی خوب است که رنگ خنثی دارد که با همه لباس‌ها مطابقت دارد. برای برخی دیگر، کیفی جادار با سطح براق کیفی مناسب به حساب می‌آید. و برای برخی دیگر کیف دستی چاپ گلدار در رنگ‌های زنده با محفظه‌های زیاد کیفی راسحت و مناسب است. برای برخی دیگر، کیف دوشی سبک، کیفی مناسب است.

برخی از ویژگی‌ها و مزایای مهم کیف دوشی در زیر ذکر شده است

1. مقایسه کیف دوشی و کوله پشتی : جادار بودن

آن را صندوقچه گنج یا دنیای کوچک قابل حمل بنامید. کیف‌های دوشی در زندگی روزمره ضروری هستند. میتوانید از یک کیف مینی (اندازه کوچک) یا یک کیسه هوبو (اندازه متوسط) یا یک کیف حمل و نقل (سایز بزرگ) استفاده کنید. اما فضای داخلی کیف‌ها باید مقاوم در برابر آب، به خوبی دوخته شده، دارای محفظه و زیپ باشد. همچنین باید به راحتی قابلیت پاک شوندگی داشته باشد. کیف دوشی که تصمیم می‌گیرید برای یک روز حمل کنید، باید بتواند حداقل وسایل ضروری شما را به راحتی در خود نگه دارد و در صورت نیاز، بار اضافی شما را نیز در خود جای دهد.
• وقتی فرد خاص برای صبحانه و رانندگی طولانی صبح زود با شما تماس میگیرد، چه چیزی را میخواهید با خود ببرید؟ یک کیف مینی با رژ لب، تلفن و کارت‌های عابر بانک شما.
• زمانی که باید برای یک جلسه کاری در دفتر ظاهر مناسبی داشته باشید، کیف مناسب دقیقاً چیست؟ یک کیف اداری با روکش داخلی ضد آب و هوا برای ایمن نگه داشتن لپ تاپ و سایر اسناد شما.
• برای خوابیدن در محل زندگی خود، یک ست راحت و یک پیژامه با چاپ عجیب و غریب در کجا قرار میدهید؟ در یک کیف دستی با محفظه‌های متعدد.
• برای شرکت در جشن عروسی چه میکنید؟ یک کیسه هوبو با کیف پول، تلفن، کیسه آرایش و ضدعفونی کننده بردارید.
• با خانواده به یک سفر کوتاه میروید، چه با خود می‌برید؟ یک کیف حمل و نقل جادار انتخاب صحیحی است.
ببینید، چگونه جادار بودن و اندازه یک کیف تعیین میکند که کدام یک برای چه منظوری مناسب است.

2. تطبیق پذیری

کیفی داشته باشید که واقعا همه کاره باشد. از یک ظاهر اداری روزانه به یک ظاهر صبحانه بعد از ظهر بروید. و در انتها در یک چشم به هم زدن ظاهر خود را برای یک عصرانه بتوانید تغییر دهید.

کیفی برای تمام موقعیت‌ها

3 . راحتی

این کلمه میتواند معانی متعددی داشته باشد. راحتی میتواند به معنای دستگیره‌های ارگونومیک کمردرد و شانه درد باشد. می‌تواند به معنای دستگیره‌های قابل جدا شدن نیز باشد. راحتی همچنین به معنای استفاده از کیف با چندین لباس بدون نیاز به فکر کردن بیش از حد در مورد “ست بودن” است. راحتی ممکن است به معنای کیف‌های دوشی سبک، ابعاد مناسب، چند محفظه‌ای، بند‌های مناسب و ضد آب باشد تا در صورت باران ناخواسته یا ریختن تصادفی یک نوشیدنی، نگران وسایل ضروری خود نباشید.

4. کیفیت

همیشه کیف‌هایی را انتخاب کنید که اندازه مناسبی دارند و به سراغ موادی بروید که بادوام، سبک و محکم هستند.

5. رنگ

به اندازه هر ویژگی دیگری این ویژگی مهم است. یک کیف مینی مشکی ممکن است با شما در یک ملاقات شبانه به خوبی هماهنگ شود، یک کیف دوشی قرمز ممکن است بهترین انتخاب برای ساری ابریشمی شما در مناسبت‌های خانوادگی باشد. به طور مشابه، لباس‌های گلدار میتوانند انتخاب خوبی برای دوشنبه باشند و رنگ‌های پاستلی برای گردش‌های آخر هفته مناسب هستند. اما چرا کیفی نداشته باشید که تمام رنگ‌های شاد و چاپ‌های شاد را داشته باشد؟ آرامش هنر ماندالا، کلاسیک بودن نقوش پیزلی، یا راه راه‌های رنگارنگ عجیب و غریب – کیف‌هایی با رنگ‌ها و چاپ‌های منحصر به فرد، نشاط آور و بی بدیل را امتحان کنید.

6 . تسمه

این قطعه از کیف یک مزیت و یک نجات دهنده است. تسمه‌ها برای اینکه شما کیفتان را بتوانید بدون دست نگه دارید بسیار مهم هستند. می‌توانید و را روی شانه‌های خود ببندید، کوله‌پشتی‌شان را روی پشت خود قرار دهید، آنها را روی مچ‌تان ببندید – با بند‌هایی که محکم و ارگونومیک هستند، بدون دست استفاده کنید. اگر می‌خواهید بدون بند استفاده کنید، به سراغ کیف‌هایی بروید که دارای بند کیف دوشی قابل جدا شدن هستند. راحت است، اینطور نیست.

کوله پشتی مناسب است یا کیف‌های دوشی؟

چنانچه در تصمیم گیری خرید بین کوله پشتی یا کیف دوشی مانده‌اید در این مقاله به پنج نکته مهم اشاره کرده‌ایم که با مطالعه آن‌ها قادر خواهید بود انتخاب کنید که کوله پشتی مناسب است یا کیف دوشی!

کیف دوشی مناسب است یا کوله پشتی؟

۱- سبک زندگی

نخستین و بااهمیت‌ترین مورد، سبک زندگی شما است. چنان‌چه به دنبال یک کیف همه کاره با قابلیت‌های متنوع هستید، کوله پشتی گزینه مناسب‌تری به حساب می‌آید و بهتر است که آن را انتخاب کنید.
اما همان گونه که گفته شد، کوله پشتی‌ها در انواع، اندازه‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارند. پس، لازم است با دقت انتخاب نمایید که کدام یک از این مدل‌ها برای سبک زندگی شما مناسب‌تر هستند و آن را بخرید. چنانچه به دنبال گردش و تفریح‌های چند روزه می‌باشید، خریدن کوله پشتی‌های سبک یا نسبتا سنگین یک خرید هوشمندانه به حساب می‌آید. اما چنانچه اغلب در مدرسه، دانشگاه و یا در ادارات هستید و نیاز است که لپ تاپ، تبلت، کتاب و چند چیز دیگر را با خود جابجا نمایید، یک کیف دوشی کاربردی‌تر می‌باشد.
لازم به ذکر است که کیف شما معرف کننیده‌ی شخصیت و سبک زندگی شما است. پس اطمینان یابید که کیفی را انتخاب نموده‌اید که متناسب با روال و سبک زندگی شما است.

۲- ظرفیت

دومین مسئله‌ای که هنگام خرید کیف باید در نظر بگیرید ظرفیت کیف است. دانستن سبک زندگی به این معنا است که شما قادر خواهید بود بسنجید که آیا شما فردی می‌باشید که وسایل زیادی را می‌خواهید با خود حمل نمایید؟ یا فقط چند وسیله ضروری میخواهید با خود حمل نمایید؟

۳- اندازه

جهت به حداکثر رساندن راحتی، لازم است اطمینان یابید که کوله پشتی یا کیف دوشی انتخابی شما دارای اندازه مناسبی است. چنان چه کیف شما دارای اندازه مناسبی باشد، وزن آن به طور یکنواخت توزیع میگردد.
افزون بر این، داشتن یک کوله پشتی خیلی بزرگ ممکن است برای ساختار بدن شما نامتناسب باشد. تنها استثنا در این مورد این است که چنانچه واقعاً نیازمند بسته بندی و حمل وسایل زیادی برای مسافرت یا کمپ‌های چند روزه یا چند هفته‌ای هستید می‌توانید از کیف‌های بزرگ استفاده نمایید. در این شرایط نیز لازم است که کوله پشتی‌های فریم دار انتخاب کنید تا به بدن شما کمک نماید تا وزن وسایل را در مدت طولانی‌تری با خود حمل نماید.

۴- امکانات

این مورد هم، با توجه به سبک زندگی و علاقه خود، لازم است کیفی را با قابلیت‌های مورد نیاز خود انتخاب نمایید. مثلا، چنانچه دانشجو یا کارمند دفتر می‌باشید، احتمال دارد بخواهید کیفی را داشته باشید که جایگاه ویژه‌ی لپ تاپ در آن وجود داشته باشد. برای گردشگران جنگلی داشتن کوله پشتی با تعداد زیادی جیب قابل دسترس بسیار مفید است. افزون بر این، یک قابلیت مهم برای افرادی که وسایل زیادی را حمل مینمایند دارا بودن کمربند ران است.

۵- بودجه در انتخاب و مقایسه کیف دوشی و کوله پشتی

کوله پشتی و کیف س در سایز‌ها، سبک‌ها و طرح‌های مختلفی وجود دارد. البته هر اندازه کیف شما دارای ویژگی‌های بیشتری باشد قیمت بالاتری نیز دارد. ولی همانگونه که گفته شد، لازم است به فکر خرید کیف به عنوان نوعی سرمایه گذاری باشید. اگر کیف شما دوام بالایی داشته باشد و امکان حمل وسایل خود بدون دردسر داشته باشید، قیمت آن هر اندازه باشد، قابل توجیه است.
نتیجه گیری نهایی درباره مقاله مقایسه کیف دوشی و کوله پشتی
کوله پشتی و کیف دوشی با داشتن بند شانه هر دو به عنوان کیف‌های کاربردی به حساب می‌آیند که در پی راحتی خاطر شما هستند. در صورتی که کوله پشتی اصطلاح وسیع‌تری برای این نوعنین کیف است، اما کیف دوشی نیز نوعی کوله پشتی به حساب میآید که اندازه کوچکتر و جیب کمتری دارد و می‌توان هم به صورت کوله پشتی و هم به صورت دوشی از آن استفاده نمود. افزون بر این اگر از مواد ضد آب ساخته شود از وسایل شما بیشتر محافظت خواهد کرد.

کلام آخر

برای اینکه قادر باشید کوله پشتی یا کیف دوشی مناسبی را خریداری نمایید، لازم است سبک زندگی خود را بنویسید. کیف انتخابی شما لازم است قادر باشد وسایلی را که جهت کارهای عادی و معمول خود نیاز دارید، در خود جای دهد. مثلا، چنانچه یک کوهنورد علاقمند هستید، لازم است برای یک کوله پشتی ای هزینه نمایید که دارای ظرفیت و اندازه مناسب شما باشد.
در صورتی که عملکرد و دوام از اصلی‌ترین عوامل تعیین کننده هستند، ولی لازم نیست نسبت به زیبایی کیف بی‌اهمیت باشید. هر مدلی را که انتخاب نمودید، لازم است مدلی باشد که نه فقط برای بدن و سبک زندگی شما بلکه برای شخصیت شما هم متناسب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *