بلاگ

نحوه تمیز کردن کیف چرم به صورت قدم به قدم

نحوه تمیزکردن کیف چرم

کیف چرم یکی از وسایلی است که امروزه توسط دانشجو‌ها، دانش‌آموزان و کارمندان استفاده می‌شود. کیف چرم به راحتی کثیفی‌ها را به خود جذب پس باید نحوه تمیز کردن کیف چرم را بدانید.
دلیل استفاده از کیف چرم کیفیت بالا، جنس مقاوم و زیبایی آن می‌باشد. ولی یکی از مهم‌ترین کار‌هایی که شما باید حین استفاده از کیف چرم انجام دهید، یادگیری نحوه تمیز کردن آن است. یعنی تمامی افراد موظف هستند به کیف چرمی که از آن استفاده می‌کنند اهمیت بدهند تا کیف چرمی آن‌ها دچار آسیب نشود. در ضمن اگر به دنبال خرید کیف چرم جدید خود هستید ما به شما سایت فروشگاهی دیوید جونز را معرفی می‌کنیم. این سایت فروشگاهی کیف چرم با طرح‌ها و رنگبندی متنوع در سایز‌های متفاوت همراه با فروش حضوری و انلاین در خدمت شما دوستان عزیز قرار می‌گیرد. در ادامه با دیوید جونز همراه باشید.

نحوه تمیز کردن کیف چرم

نحوه تمیز کردن کیف چرم

نحوه تمیز کردن کیف چرم

۱- نحوه تمیز کردن سطح داخلی کیف چرم

این روش به این شکل است که شما داخل کیف خود را از وسایلی مانند کتاب یا دفتر یا تمام وسایلی که دانشجو، دانش‌آموز و کارمند داخل آن قرار می‌دهند خالی کنید. سپس بعد از خالی کردن تمامی وسایل داخل کیف آن را به محیط خارج از خانه ببرید که حیاط خانه محیط خوبی برای انجام این کار می‌باشد. حالا زمان مناسبی برای تکان دادن است؛ کیف خود را برعکس کنید و آن را تکان دهید. این کار باعث می‌شود سطح داخلی کیف چرم شما از هرگونه ذرات ریز مانند خرده خوراکی که ایجاد الودگی در سطح داخلی کیف شده است تمیز شود.

 

محصول پیشنهادی:

لکه‌های سطح داخلی کیف چرم را چگونه تمیز کنیم

برای تمیر کردن آستر داخلی کیف از لکه ایجاد شده باید متناسب با همان لکه برخورد کنیم. برای مثال اگر لکه جوهر روی آستر داخلی کیف چرم شما ایجاد شده بود لکه را با اسپری موی سر اغشته کنید سپس با یک پارچه تمیز محل را پاک کنید. ما میتوانیم تمام خرده خوراکی‌های داخل کیف را با استفاده از جارو برقی تمیز کنیم.

تمیز کردن داخل کیف چرم

تمیز کردن داخل کیف چرم

پیشنهاد خرید

ساک دستی مدل ch21105

3,076,000 تومانخرید کنید

۲_نحوه تمیز کردن سطح خارجی کیف چرم

در این قسمت راجب نحوه تمیز کردن سطح خارجی یا همان سطح بیرونی کیف چرم شما صحبت می‌کنیم.
سطح بیرونی کیف چرم شما به دلیل ارتباط با مکان‌های مختف محیط بیرون برای مثال کیف چرم دانجشو امکان برخورد با صندلی را دارد، کیف یک کارمند در طی روز در کنار کارمند در سطح یک میز یا یک صندلی قرار میگیرد یا دانش آموزی که کیف خود را مرتب روی یک نیمکت می‌گذارد تمامی این برخورد‌ها باعث ایجاد آلودگی در سطح بیرونی کیف چرم شما می‌شود.
این آلودگی یا به شکل خاکی شدن سطح بیرونی کیف شما ظاهر می‌شود که شامل خاکی شدن قسمتی که با میز یا نیمکت یا صندلی در ارتباط است می‌شود یا آلودگی به شکل ایجاد گرد و غبار روی کیف چرمی شما می‌شود.
اگر آلودگی به شکل خاک بر روی کیف چرمی شما ایحاد شود بهترین روش برای تمیز کردن کیف چرمی شما ایتفاده از دستمال مرطوب برای از بین بردن الودگی ایجاد شده می‌باشد.
اگر آلودگی به شکل گرد و غبار بر روی کیف شما ایجاد شد، یکی از بهترین روش‌های تمیز کردن کیف چرمی شما از گرد و غبار استفاده از واکس است.

تمیز کردن سطح خارجی کیف چرم

تمیز کردن سطح خارجی کیف چرم

 

محصول پیشنهادی:

نحوه پاک کردن کیف چرم با استفاده از واکس

با استفاده از برس سطح کیف چرم خود را با واکس بپوشانید. بعد یک حوله یا دستمال تمیز پیدا کرده و با آن واکس را پخش کنید.با برس مخصوص برق انداختن با حرکات سریع رفت و برگشتی روی سطح کیف چرمی را برق بیندازید. این کار را تا زمانی انجام دهید که کیف شما براق شود و اثری از واکس روی آن باقی نماند. کیف چرم خود را به مدت 2 ساعت در یک محیط خنک و به دور از گرد و غبار قرار دهید تا خشک شود. در انتها آن‌ها را در محیطی قرار دهید تا روی آن خاک ننشیند.
در صورت استفاده نکردن از روغن مناسب و واکس کیف چرمتان پوسته پوسته می‌شود،چین و چروک می‌خورد و ساییدگی‌هایی روی سطح آن ظاهر می‌شود.پس از واکس های متفرقه و نامناسب استفاده نکنید، از واکس‌های مایع یا کرمی استفاده نکنید زیرا به مرور زمان اثرات منفی روی کیف چرم شما می‌گذارند به جای آن حتما از واکس های جامد استفاده کنید که مشکلی برای کیف شما ایجاد نشود.

نحوه تمیز کردن کیف چرم با واکس

نحوه تمیز کردن کیف چرم با واکس

 

محصول پیشنهادی:

مراحل تمیز کردن کیف چرمی به صورت کامل

  1.  ابتدا پارچه‌ای نرم را انتخاب و آن را مرطوب کنید. سطح خارجی کیف چرم خود را به صورت کامل با این دستمال نرم و مرطوب پاک کنید.خاک و غبار‌ها را از بین ببرید.
    توجه: دقت کنید که نباید از دستمال خیس استفاده شود، کشیدن آب زیاد با دستمال روی کیف چرم به آن آسیب می‌زند.
  2. توسط یک تمیز کننده چرم که در فروشگاه‌ها می‌توانید آن را بیابید کیف چرمی را تمیز کنید سپس مقداری تمیز کننده چرم را روی یک دستمال اسپری کرده و روی کیف چرم را تمیز کنید.
  3. قسمت‌هایی از چرم که رنگ می‌گیرد و با یک بار تمیز کردن، پاک نمی‌شود را چند بار به آرامی دستمال بکشید. روی کیف چرم با دستمال به صورت محکم نکشید.
  4. می‌توانید برای تمیز کردن مواد شوینده از روی کیف چرمی، یک حوله نرم و خشک بردارید و به صورت دایره‌ای روی کیف چرمی خودتان بکشید و آن را خوب تمیز کنید.
  5. مدت زمانی که باید متظر بمانیم تا کیف کاملا خشک شود ۳۰ دقیقه است. نکته : دقت داشته باشید برای خشک کردن کیف هرگز از راه‌های سریع و آسان مانند سشوار، گرمای بخاری یا نور خورشید استفاده نکنید زیرا این کار باعث می‌شود کیف چرمی حالت خود را از دست بدهد. اگر عجله دارید کیف را در هوای آزاد قرار دهید تا سریع تر خشک شود. در صورتی که امکان خشک کردن کیف چرمی خود را در فضای آزاد ندارید باید این کار را در محیط خانه انجام دهید.
  6. بعد از خشک شدن کامل کیف، کرم مرطوب کننده بدون چربی یا نرم کننده مخصوص چرم را روی یک حوله نرم ریخته و با حرکات دایره‌ای روی کیف بکشید. نرم کننده باعث حفظ انعطاف پذیری کیف چرمی می‌شود. از نرم کننده‌های معمولی استفاده نکنید، زیرا چرم را لکه دار کرده و آن را از بین می‌برد.
  7. در انتها چرم را با یک دستمال میکروفیبر یا یک حوله نرم به آرامی تمیز کنید. این کار به کیف چرمی درخشندگی می‌بخشد.

نکان مهم در نگهداری و تمیز کردن کیف چرم

  • همیشه کیف چرم خود را خوب تمیز کنید چون اگر گرد و خاک روی کیف چرم بماند به مرور زمان آن را خراب می‌کند.
  • برای تمیز شدن لکه‌های عمیق روی کیف هر کاری نکنید. ممکن است باعث خوردگی چرم و از بین رفتن آن شود.
  • برای ترمیم بخش‌هایی از سطح خارجی که دچار ساییدگی و خراشه، از وازلین استفاده کنید. با یک گوش پاک کن یا توپ پنبه‌ای کوچک، وازلین را روی خراش بکشید و با حرکات دایره‌ای شکل، وازلین را روی چرم بمالید. با این کار ساییدگی و خراش‌های روی چرم تا حد زیادی ترمیم می‌شود.
  • هفته‌ای یک بار کیف چرم خود را با واکس چرم چرب کنید. از واکس مخصوص برای چرم استفاده کنید و از واکس‌های معمولی استفاده نکنید.
  • هرگز کیف چرم خود را به مدت زیادی در معرض آفتاب قرار ندهید زیرا این کار باعث کاهش طول عمر کیف چرمی شما می‌شود. توصیه می‌شود برای نگهداری از آن در خانه از کمدی استفاده کنید که دور از آفتاب و گرد و غبار باشد.
  • توجه داشته باشید برای تمیز کردن کیف‌های چرم آن‌ها را درون ماشین لباسشویی قرار ندهید زیرا این امر باعث آسیب به آن‌ها می‌شود. چرم در مقابل لکه‌های اسپری و عطر حساس است و زود آسیب می‌بیند پس هرگز به کیف چرمتان عطر و اسپری نزنید.

کلام آخر

ما نحوه تمیز کردن کیف چرم را بررسی کردیم و متوجه شدیم که تمیز کردن کیف چرم شامل دو بخش داخلی و خارجی کیف می‌باشد. می‌توانید کیف را تکان دهید یا از جاروبرقی استفاده کنید تا سطح داخلی تمیز شود. سطح خارجی با استفاده از دستمال مرطوب یا واکس و همچنین روش کامل تمیز کردن کیف چرم را بیان کردیم. در انتها هم چند نکته مهم و کاربردی برای نگهداری و تمیز کردن کیف چرم را به شما پیشنهاد کردیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *