بلاگ

نکات طلایی برای انتخاب کفش زنانه مناسب

انتخاب کفش زنانه مناسب

یکی از مهم‌ترین و تاثیرگذارترین آیتم‌هایی که به زیبایی استایل خانم‌ها کمک ویژه‌ای می‌کند انتخاب یک کفش مناسب و زیبا است. کفش می‌تواند شیک بودن استایل هر خانمی را تکمیل کند. تاثیر آن نه تنها در استایل و تیپ بلکه در فرم بدنی خانم‌ها نیز کاملا مشهود است. انتخاب کفش زنانه مناسب به زیباتر به نظر رسیدن فرم بدنی و فرم پاهای خانم‌ها کمک ویژه‌ای می‌کند.
در صنعت پوشاک سبک‌های متفاوتی وجود دارند و هرکدام هم زیبایی منحصر به فرد خود را دارند؛ بنابراین صنعت کفش از این قاعده مستثنی نیست. هر استایل زنانه‌ای کفش زنانه‌ مناسب خود را دارد و رعایت مرز سبک‌ها خیلی مهم است. برای مثال شما نمی‌توانید یک لباس مجلسی کوتاه که پارچه‌ای پر از شاین دارد را با کتانی اسپرت ست کنید. لازمه‌ی ست کردن با این لباس کفش مجلسی هست که بتواند ترکیب زیبایی با مدل لباس ایجاد کند. از نظر رنگی هم با لباس بالا تنه هماهنگی و همخوانی داشته باشد و استایل شما را کامل کند. در ادامه از وبسایت فروشگاهی دیوید جونز رازهای انتخاب کفش زنانه مناسب را بخوانید.

خرید کفش زنانه مناسب

انتخاب کفش زنانه مناسب

اگر از اکثریت خانم‌ها بپرسید که در هنگام خرید کفش زنانه مناسب به چه نکاتی بیشتر از همه دقت می‌کنید اکثریت به طور قطعی می‌گویند: در وحله اول به این دقت می‌کنیم که آیا کفشی که مد نظرمان هست با لباسمان ست و ترکیب قشنگی می‌شود یا نه. بعد به راحتی پاشنه کفش و قد پاشنه کفش و رنگ کفش و… دقت می‌کنیم.
اکثر خانم‌های کوتاه قد به دنبال کفشی با پاشنه بلند و راحت هستند. اما در خانم‌های بلند قد این موضوع اکثرا برعکس است و به دنبال کفشی شیک با پاشنه کوتاه هستند که در عین حال ترکیب زیبایی با لباسشان داشته باشد. البته این عقیده از نظر طراحان مد اشتباه است و در ادامه به دیدگاه‌ و نظر طراحان مد می‌پردازیم.

در این پست به نکات مهمی درباره خرید کفش زنانه مناسب اشاره می‌کنیم که با رعایت این نکات می‌توانید کفش مناسب خود را تهیه کنید.

پیشنهاد خرید

ساک دستی مدل ch21105

3,076,000 تومانخرید کنید

تاثیر مستقیم سایز پا در انتخاب شما

اگر سایز پای شما بزرگ‌تر از ۴۰ هست کفش‌های اسپرت در ریزتر نشان دادن پای شما تاثیر زیادی دارد. اگر سایز پای شما کوچک‌تر از ۴۰ هست شما می‌توانید هر سبکی که دوست دارید کفش بپوشید و‌ از استایل‌های متفاوت لذت ببرید.
افرادی که سایز پای ریز دارند با پوشیدن کفش‌های مجلسی و‌ پاشنه بلند ظرافت زنانه‌شان حفظ می‌شود. سایز‌های ریز کفش‌های پاشنه بلند همیشه وجه زیبا و ظریف و قشنگ‌تری دارند.
افرادی با سایز پای بزرگ می‌توانند با پوشیدن کفش‌های اسپرت و‌ راحتی ظرافت ظاهری پای خود و زیبایی استایل و سلامت بدنی خود راحفظ کنند.

اندازه بودن و راحتی کفش

می‌توان گفت همه‌ی ما دست کم در خرید کفش حداقل یک‌بار این جمله را شنیده‌ایم. اکثر فروشنده‌ها می‌گویند اگر انگشت شصت پا رو اذیت نکنه نگران نباشید با چند بار پوشیدن جا باز می‌کنه و‌ اندازه می‌شه. این جمله قدیمی و‌ کلیشه‌ای که اصولا درست هم نیست را باور نکنید مخصوصا در هنگام خرید کفش پاشنه بلند زیرا طراحی کفش پاشنه بلند اصولا طوری است که جا باز نمی‌کند و‌ این جمله اصلا در این مورد صدق نمی‌کند.
در هنگام خرید کفش پاشنه بلند حتما به این موضوع توجه کنید که اگر پای شما حتی مقدار کمی هم احساس راحتی نداشت حتما از فروشنده خواهش کنید تا سایز بزرگ‌تری برایتان بیاورد و مهم‌تر از هرچیزی در خرید کفش پاشنه بلند این است که شما بتوانید خوب با آن راه بروید و‌ احساس راحتی کنید زیرا پوشیدن یک کفش نامناسب در یک شب می‌تواند برای شما این تصور را ایجاد کند که هر کفش پاشنه بلند مجلسی همینطور‌ است و پوشیدن این سبک کفش مساوی است با اذیت شدن و کلا شما را از کفش پاشنه‌دار دل زده بکند حتی اگر علاقه شدیدی به این سبک کفش‌ها داشته باشید پس راحتی را در اولیت قرار دهید.

اندازه بودن و راحتی کفش زنانه

کفش پاشنه بلند مناسب کدام دسته از افراد است؟

برعکس باور عموم مردم که فکر میکنند کفش‌های پاشنه بلند مناسب افراد کوتاه قد است و مکمل آنها است، اما نظر متخصصین چنین نیست. طراحان مد بر این باورند که کفش‌های پاشنه بلند مناسب افرادی با قد بلند و‌ متوسط است. زیرا خانم‌هایی که قد بلند و‌ اندام کشیده و قلمی دارند با پوشیدن کفش‌های پاشنه‌دار زیبایی و‌ فروتنی زنانه را جلوه می‌دهند.
اما اگر خانم‌های قد کوتاه کفش پاشه بلند بپوشند، انگار کوتاهی قد آنان شیوه‌ای ناخوشایند به خود می‌گیرد. استفاده از کفش پاشنه بلند آن‌ها را طوری نمایش می‌دهد که پذیرفته‌اند که قد کوتاهی دارند و آن را نقطه ضعف خود می‌دانند.
بانوانی که قد کوتاهی دارند انتخاب‌های مناسب‌تری نظیر کفش‌های پاشنه متوسط و اسپرت را دارند که به زیباتر به نظر رسیدن آنها کمک ویژه‌ای می‌کند.

کفش زنانه مناسب برای پاشنه پا

در هنگام خرید به پاشنه کفشی که انتخاب می‌کنید دقت کنید زیرا کفش زنانه مناسب کفشی است که پاشنه‌ آن بیشتر از ۷ سانتی متر نباشد زیرا کفشی که پاشنه آن بلند‌تر از ۷ سانتی متر باشد علاوه بر اینکه راه رفتن را سخت و حفظ تعادل را کمی دشوار می‌کند به کمر نیز فشار زیادی وارد می‌کند که این فشار سلامتی کمر شما را به خطر می‌اندازد و ممکن است در سال‌های آینده موجب کمر درد و آسیب‌های جدی کمری برای شما عزیزان شود‌.

قوس کفش

کفش‌های که دارای قوس شدید و بیش از اندازه هستند ممنوع. این کفش‌ها جدای از اینکه راه رفتن را برای شما دشوار می‌کنند تاثیرات مخرب و بدی نیز در فرم و استایل پای شما دارند که به مرور‌ باعث زشتی فرم پا می‌شوند.

توجه به یراق کفش

بهتر است در هنگام خرید کفش به یراق‌ها و‌ یا نگین‌های کفش انتخابی خود نیز دقت کنید. کیفیت بالای یراق‌های کفش در زیبایی آن تاثیر ویژه‌ای دارد. کفشی که از یراق‌های معمولی و با کیفیت پایین درست شده است در ابتدا و استفاده اول زیبا به نظر می‌رسد. اما به مرور زمان با کدر شدن و یا تغییر رنگ و‌ زنگ‌زدگی یراق‌های فلزی وجه و‌ زیبایی کفش شما را نیز کم می‌کند و باعث می‌شود آن کفش از چشم شما بی‌افتد و در بعضی مواقع خود کفش نو و تمیز مانده اما به دلیل خراب شدن یراق‌ها فرد میل به استفاده از آن کفش را ندارد.

در انتخاب یراق کفش دقت کنید

ایستادن در هنگام انتخاب کفش

زمانی که ایستاده‌اید پنجه پاها کمی پهن‌تر از زمانی است که نشسته‌اید بنابراین در هنگام خرید کفش زنانه مناسب مخصوصا کفش‌های پاشنه دار و مجلسی توجه داشته باشید که حتما بایستید و بعد انتخاب کنید زیرا اکثر کفش‌های مجلسی از ناحیه پنجه کمی جمع هستند و اگر این سبک کفش‌ها را نشسته انتخاب کنید ممکن است بعدا در هنگام راه رفتن دچار مشکل شوید و‌ از پنجه پا برایتان تنگ باشد و پایتان را اذیت کند.

تایم مناسب خرید کفش

اکثرا افراد پاهایشان به علت فعالیت روزانه‌ای که دارند تا تایم پایانی روز کمی متورم‌شده و‌‌ ورم می‌کند، بنابراین انتخاب کفش در تایم غروب به بعد به نظر منطقی تر است زیرا انتخاب کفش با پای ورم کرده خیلی بهتر است تا در تایم اولیه روز کفشی را انتخاب کنید که دیگر در تایم پایانی روز اندازه‌ پایتان نباشد و یا پایتان را اذیت کند و نتوانید درست راه بروید.

ست کردن راحت‌تر با استفاده از رنگ‌های کاربردی

امروزه همه‌ی مردم می‌دانند که رنگ‌های مثل رنگ سفید و مشکی را خیلی راحت می‌توانند با انواع رنگ‌های دیگر ست کنند و رنگ سفید و مشکی جز رنگ‌های کاربردی و‌ پراستفاده است، در صنعت کفش نیز استفاده از این تکنیک خیلی کاربردی و مورد استفاده است و اکثر خانم‌ها در هنگام خرید کفش زنانه مناسب اکثرا استقبال ویژه‌ای از رنگ‌های سفید و‌ مشکی می‌کنند، کفش مجلسی مشکی یا کتانی سفید و یا مشکی خیلی کاربردی هستند، ولی امروزه طراحان مد در کالکشن‌های خود با استفاده از ترکیب استایل‌های مختلف با رنگ‌های نود ثابت کرده‌اند رنگ‌های مثل کرم گلبه‌ای صورتی و غیره هم بسیار شیک و کاربردی‌اند و مانند رنگ مشکی و سفید می‌توانید از این رنگ‌ها نود نیز با کمی خلاقیت و ابتکار در بسیاری از استایل‌های خود استفاده کنید.

سلامتی یا زیبایی؟

اگر شما هم از مشکلاتی نظیر دیسک کمر یا آرتروز زانو و… رنج می‌برید و همیشه در انتخاب کفش بین زیبایی و راحتی میمانید بهتر است به‌دنبال سلامتی باشید. سلامت و استقامت پای شما مهم‌تر از زیبایی آن است. تا آخر عمر پاهایتان همسفر شما خواهند بود، پس بهتر است به‌خوبی از آن‌ها مراقبت کنید.

کفش‌های پاشنه بلند برند بخرید

مسلما کفش‌های برند اصولی‌تر و استانداردتر از کفش‌های غیر برند هستند و شما هیچ‌گاه نمی‌توانید با استفاده از دستمال کاغذی و یا غیره جلوی زخم شدن پاشنه و پشت پا و یا انگشت‌های پایتان را بگیرید و همین مسائل می‌تواند به کل باعث شود یک مهمانی و یک جشن برای شما چیزی جز عذاب و درد به همراه نداشته باشد، بنابراین برای کفش‌های پاشنه بلند خود بودجه بیشتری کنار بگذارید تا در کنار درخشش و‌ زیبایی استایلتان راحتی و آرامش نیز داشته باشید.

کفش‌های پاشنه بلند برند بخرید

کلام آخر

ما در این مقاله تلاش کردیم نکات مهم و با اهمیتی که در هنگام خرید کفش زنانه مناسب باید در نظر بگیرید را برایتان شرح دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *