بلاگ

ویژگی‌های مهم کیف دانشجویی مناسب

ویژگی‌های مهم کیف دانشجویی مناسب

یکی از ضروری‌ترین و اساسی‌ترین وسایل مورد نیاز تمامی دانشجویان، داشتن یک کیف دانشجویی مناسب است. دانش آموزان و دانشجویان برای حمل وسایل خود و رفت و آمد به کیف مناسبی نیاز دارند. همچنین یک کیف دانشجویی خوب و مناسب باعث میشود که شما به سهولت و در مدت کوتاه به تمام وسایل خود دسترسی پیدا کنید.اگر می‌خواهید از انتخاب کیفی که خریداری می‌‌کنید کاملا رضایت داشته باشید و برایتان مفید باشد و نیز با استایل دانشجویی شما تناسب داشته باشد. باید اطلاعاتتان در این زمینه‌ کامل باشد. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم شما را با ویژگی‌های مهم کیف دانشجویی مناسب و ایده آل آشنا ‌سازیم. پس با ما همراه باشید و این مقاله را تا آخر مطالعه فرمایید. تا انتها با دیوید جونز همراه باشید.

 

 

بند کیف دانشجویی باید پهنا و ضخامت لازم را داشته باشد

در هنگام انتخاب و خرید کیف دانشجویی، حتما باید بند آن را مورد بررسی قرار دهید. اگر می‌خواهید فشار اندکی به بازوهای شما وارد شود و حمل کیف آشان باشد، باید بند کیفتان ضخامت و پهنای کافی را داشته باشد. اگر کیف مدت طولانی در دانشگاه همراه شماست، بهتر است از کیف‌هایی که حاوی بند نرم و یک لایه که شبیه بالشتک هستند، انتخاب نمایید. بندها باید قابلیت تنظیم داشته باشند تا بتوانید سایز آن را طبق سنگینی و حجم کیف تنظیم نمایید تا حمل آن به راحتی صورت پذیرد. بعد از هماهنگی و تنظیم بندهای کوله پشتی، کیف باید به راحتی و کاملا درست روی ستون فقرات و پشت بدنتان قرار گیرد. اگر در هنگام حرکت حس کردید که کوله پشتی شما در پشت شما ثابت نیست و تکان می‌خورد، مجددأ باید تنظیمش کنید تا بعدها ستون فقرات و کمر شما دچار درد و آسیب نگردد.

 

پیشنهاد ما به شما:

 

بند کیف دانشجویی باید پهنای مناسب داشته باشد

کیف دانشجویی باید به اندازه‌ی کافی جادار باشد

یکی دیگر از ویژگی‌های کیف دانشجویی مناسب و مفید این است که به مقدار لازم جا و محفظه‌های نگهدارنده داشته باشد. اینگونه می‌توانید وسایل مورد نیاز برای کلاس درس و دانشگاه را در آن جای دهید. همچنین کوله پشتی‌ها و کیف‌هایی که چندین جای نگهدارنده و محفظه دارند به شما در حمل و نقل آسان‌تر آن کمک می‌کنند. زیرا باعث می‌شود وزن و حجم لوازم داخل کیف و کتاب‌ها به صورت یکنواخت در همه‌ی قسمت‌های پخش شود.

چند جیب اضافی برای نوشت افزارها

کوله پشتی یا کیفی را که برای خرید در نظر گرفته‌اید باید دارای چندین جیب خاص برای وسیله‌های کوچک و ضروری شما مثل مداد، بطری آب، خودکار و یا ظرف غذا داشته باشد. این جیب‌ها با اینکه کوچک هستند، اما باعث نظم و ترتیب کیف شما می‌شوند و به آسانی می‌توانید لوازم خودتان را در آن سر و سامان دهید.

 

پیشنهاد ما به شما:

 

جایگاه و نگهدارنده‌ی خاص برای نگهداری لپ تاپ

از دیگر ویژگی‌های یک کیف یا کوله پشتی خوب دانشجویی این است که جایگاه مناسبی برای قرار دادن لپ تاپ داشته باشد تا به راحتی بتوانید این وسیله‌ی مهم و پرکاربرد را جا به جا کرده و در زمان نیاز، استفاده نمایید. تقریبأ می‌توان گفت در اکثر کیف‌های دانشجویی و کوله پشتی‌ها یک قسمت نگهدارنده برای این امر تعبیه شده است که از ۲ لایه ضربه گیر مقاوم تشکیل شده است تا از آسیب‌های احتمالی و ضربه دیدن لپ تاپ تا حد امکان جلوگیری شود. امروزه انتخاب و خرید این سبک از کیف‌ها طرفداران و متقاضیان بسیار زیادی در میان دانشجویان پیدا کرده است.

کیف دانشجویی باید فضایی برای لپتاپ داشته باشد

کیف‌های دانشجویی که دارای جیب آهنربایی یا مگنتی هستند

کیف‌هایی که دارای جیب آهنربایی یا مگنتی در سطح کیف هستند به راحتی و با سرعت زیاد، باز و بسته می‌شوند و برای مواقعی که نمی‌خواهید زمان بیشتری برای باز کردن سگک یا زیپ کیف صرف کنید مناسب و عالی هستند. همچنین وقتی عجله دارید و یا در حال راه رفتن هستید، با خیال راحت می‌توانید وسایلی را که استفاده‌ی زیادی از آن می‌کنید و بیشتر با آنها سرو کار دارید، در این جیب‌ها بگذارید و راحت و فوری به آنها دست پیدا کنید. البته لازم به ذکر است که محض احتیاط از قرار دادن اشیا قیمتی در این جیب‌ها خودداری فرمایید.

کیف دانشجویی باید با کیفیت و مقاوم و با دوام باشد

شما دانشجویان عزیز برای جا به جایی وسایل روزمره‌ی خود، نیاز به کیفی دارید که با کیفیت و مرغوب و محکم و بادوام باشد تا بتوانید با آسودگی خاطر جزوه، کتاب، لپ تاپ، تلفن همراه و سایر وسایل خود را در آن قرار دهید؛ پس دقت کافی داشته باشید کیفی بخرید که از کیفیت خوب و مرغوبیت آن اطمینان لازم را دارید و مطمئن شوید که می‌توانید چندین سال با خیال راحت از این کیف استفاده کنید؛ در واقع اینگونه عنوان می‌کنیم: نباید دغدغه‌ای برای پارگی و خراب شدن آن داشته باشید.

کیسه‌ی ضد آب برای کیف دانشجویی

داشتن کیسه‌ی ضد آب یکی دیگر از ویژگی‌های یک کیف دانشجویی خوب و مناسب به حساب می‌آیند تا در روزهای ابری و بارانی، جزوات درسی، تلفن همراه، لپ تاپ،کتاب‌ها و سایر لوازم شما از خیس شدن به وسیله‌ی آب مصون بمانند. تقریبا بیشتر کیف‌های دانشجویی این امتیاز را در بسته‌ بندی خود دارند و به سهولت می‌توانید کل بخش‌های کوله پشتی را با آن بپوشانید و از خیس شدن آن جلوگیری نمایید.

 

 

کیسه‌ی مخصوص ضد آب

برای کم شدن هزینه‌های مربوط به خرید آب و دستیابی فوری و راحت شما به آن، می‌بایست همواره یک بطری آب با خود به همراه داشته باشید؛ پس بهتر است هنگام خرید کیف دانشجویی، یک کیسه هم برای بطری آب داخل کیف خریداری کنید تا بتوانید با آسودگی خاطر و اطمینان از عدم نشتی آب، بطری را با خود حمل و نقل کنید.

طرح و شکل ظاهری کیف دانشجویی

یکی از چیزهایی که باعث می‌شود استایل دانشجویی شما کامل‌تر و زیباتر و کلاسیک‌تر شود، داشتن کوله پشتی یا کیفی است که از نظر شکل و فرم ظاهری و طرح و رنگش، زیبا و مناسب استایل شما باشد؛ پس هنگام انتخاب و خرید کیف دانشجویی، به این مورد حائز اهمیت هم بها دهید.

کیف با زیپ قفل دار

کیف دانشجویی مناسب و عالی کیفی است که زیپ آن قابلیت قفل شدن داشته باشد. قفل این زیپ‌ها دارای رمز هستند و باعث ایجاد حس آرامش و امنیت در شما می‌شوند. با انتخاب و خرید این کیف‌ها، خیالتان کاملا راحت است که لوازم شما در جای امنی هستند و نگرانی را از شما دور می‌کنند.

مزیت‌های کیف دانشجویی

در کل یک کوله پشتی و کیف دانشجویی ایده آل، سوای اینکه به وسایل و لوازم شما سر و سامان و نظم می‌بخشد و در مسیر دانشگاه همراهیتان می‌کند، به راحتی هم حمل و نقل می‌شود و اگر نوع کوله پشتی آن را انتخاب کنید، با گذاشتن این کیف در پُشتتان ، دست‌هایتان کاملا آزاد شده و انجام سایر کارها را برای شما ممکن و راحت می‌‌سازد.

کیف دانشجویی پسرانه

امروزه کیف‌های دانشجویی پسرانه به صورت مدل‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار موجود هستند و شما می‌توانید با هر سلیقه و بودجه‌ای اقدام به انتخاب و خرید آن نمایید. روزانه مدل‌های زیادی مثل کیف دانشجویی با بند بلند، کیف لپ تاپ، کوله پشتی و….. تولید و روانه‌ی بازار می‌شوند که قدرت انتخاب را برای شما آسان کرده‌ است.

کیف دانشجویی مردانه

این دسته از کیف‌ها نیز با طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون در بازار یافت می‌شوند و می‌توانید طبق استایل و نیاز خود آن‌ها را تهیه نمایید. معمولا آقایان بیشتر کیف دستی بزرگ را که به کیف لپ تاپی هم معروف هستند، انتخاب می‌کنند. چون می‌دانند که با خرید آن می‌توانند تمام وسایل و لوازم مورد نیاز خود را به صورت یکجا جا به جا نمایند. ضمنأ این کیف‌ها هم بند مچی و کوتاه دارند، هم بند بلند، که بند بلند آنها کاملا روی شانه‌هایتان قرار می‌گیرد.

کیف دانشجویی دخترانه

انتخاب اکثر خانم‌های دانشجو، کیف‌هایی هستند که روی دوش قرار می‌گیرند و بیشتر مناسب بانوانی است که لوازم و وسایل زیادی به همراه ندارند. این دسته از کیف‌ها به راحتی و با باز و بسته کردن سریع زیپ باعث می‌شوند شما به سرعت به لوازم داخل کیف دست پیدا کنید. این کیف‌ها علاوه بر دانشگاه، می‌توانند برای رفتن به خریدهای روزانه، سفر، مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی هم مورد استفاده قرار گیرند. این کیف‌ها وزن کمی دارند و سنگین نیستند؛ بنابراین به شانه و کمر شما فشاری وارد نمی‌کنند و جا به جایی آنها به راحتی صورت می‌گیرد.

کیف دانشجویی چرم

یکی از شیک‌ترین و با دوام‌ترین کیف‌های پرطرفدار در میان دانشجویان، کیف‌های چرم است. کیف‌های چرم دانشجویی باعث می‌شوند که استایل دانشجویی شما زیبایی خاص و جلوه‌ای شیک و کلاسیک پیدا کند. این گروه از کیف‌ها نیز در مدل و رنگ و طرح‌های بسیار متنوع در بازار موجودند. مثل کیف مهندسی، کیف دوشی چرم، کیف سامسونیت، کوله پشتی چرم و کیف رمزدار. انتخاب این سبک کیف می‌تواند جزو بهترین انتخاب‌ها برای شما به حساب آید.

سخن آخر

انتخاب و خرید کیف دانشجویی نیز همانند سایر کیف‌ها نیاز به توجه و دقت دارد. انتخاب شما دانشجویان محترم باید طبق نیاز، سلیقه، کارایی کیف، جنس و دوام آن، حجم وسایل شما و فاکتورهایی از این قبیل صورت گیرد؛ پس با انتخابی درست سعی کنید کیفی بخرید که تمام خواسته‌های شما را رفع کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *