بلاگ

راهنمای انتخاب بین چرم مات با چرم براق

راهنمای انتخاب بین چرم مات با چرم براق

چرم انواع مختلفی دارد. چنانچه می‌خواهید راهنمای انتخاب بین چرم مات با چرم براق را داشته باشید کافی است مقاله راهنمای انتخاب بین چرم مات با چرم براق را در فروشگاه دیوید جونز مطالعه کنید.

مزایای چرم براق

چرم براق نوعی چرم روکش دار است که روکشی بسیار براق دارد. روکش باعث دوام بیشتر آن و مقاومت در برابر آب و لکه می شود. چرم براق اغلب برای کفش، کیف دستی و سایر لوازم جانبی استفاده می شود. همچنین می توان از آن برای اثاثیه یا لوازم داخلی خودرو استفاده کرد.

نکته مهم در مورد چرم براق این است که همیشه براق و حرفه ای به نظر می رسد. با این حال، تمیز نگه داشتن و ظاهر جدید می تواند دردسرساز باشد. اگر مراقب نباشید چرم براق شما می تواند به سرعت کدر و خراشیده شود.

مزایای چرم مات

داشتن چرم مات مزایای متعددی دارد. یکی از مزایای آن این است که به راحتی تمیز می شود. وقتی چیزی روی آن ریخت می‌توانید با یک پارچه مرطوب آن را پاک کنید. مزیت دیگر این است که یک ماده بسیار قوی و بادوام است. این می تواند در برابر سایش و پارگی زیاد مقاومت کند و برای کفش ها و سایر مواردی که کاربرد زیادی دارند ایده آل است. در نهایت، چرم لاکی مات ظاهری کلاسیک دارد که هرگز از مد نمی افتد. می تواند به هر لباسی زیبایی خاصی اضافه کند.

 

  پیشنهاد ما به شما: خرید کیف دستی

نحوه مات کردن چرم‌های براق خود

حال شاید دلتان بخواهد برای جلوگیری از خش، چرم‌هایتان را مات کنید در ادامه نحوه ی انجام این کار را توضیح خواهیم داد.

چیزهایی که نیاز خواهید داشت

  •  پارچه‌ای بدون آلودگی و خشک
  • آب
  • سرکه
  • برس نرم
  • روغن زیتون

 

گام به گام مات کردن چرم‌های براق

در ادامه گام به گام مات کردن چرم های براق را ذکر خواهیم کرد:

1. پاک کردن

اولین قدم در مات کردن چرم این است که آن را با یک پارچه تمیز و خشک پاک کنید. با این کار هرگونه کثیفی یا زباله ای که ممکن است روی سطح باشد از بین می برد. اگر روی آن تجمعی وجود دارد، می توانید از یک برس نرم برای جدا کردن آن استفاده کنید.

2. از یک برس نرم استفاده کنید.

برای از بین بردن رسوبات روی سطح آن از یک برس موی نرم استفاده کنید و برای اینکه به آن آسیب نرسانید مهم است که از یک برس موی نرم استفاده کنید. با مسواک زدن به آرامی کل سطح چرم را انجام دهید.

3. ابتدا یک منطقه را تست کنید.

قبل از شروع مات کردن چرم براق، همیشه ایده خوبی است که ابتدا یک منطقه را آزمایش کنید. این به شما کمک می کند تا ببینید چرم چگونه به محصولاتی که استفاده می کنید واکنش نشان می دهد. برای آزمایش، کافی است مقدار کمی آب، سرکه یا روغن زیتون را روی یک پارچه بمالید و آن را به قسمت کوچکی از چرم بمالید.

4. از آب و سرکه استفاده کنید.

اگر به دنبال راهی طبیعی برای مات کردن چرم براق هستید، آب و سرکه گزینه بسیار خوبی هستند. به سادگی مقدار مساوی آب و سرکه را در یک کاسه با هم مخلوط کنید و سپس با استفاده از یک پارچه مخلوط را روی چرم بمالید. اجازه دهید مخلوط به مدت 5 تا 10 دقیقه روی چرم بماند، سپس آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید. ممکن است لازم باشد این فرآیند را چند بار تکرار کنید تا اثر مورد نظر را به دست آورید.

 

  پیشنهاد ما به شما: خرید کیف دوشی

5. از روغن زیتون استفاده کنید.

می توانید از روغن زیتون برای مات کردن کفش های چرمی خود استفاده کنید. ابتدا کفش ها را با پارچه ای تمیز کنید تا هرگونه کثیفی یا زباله از بین برود. سپس مقدار کمی روغن زیتون را روی پارچه ای بریزید و آن را به کفش بمالید. مطمئن شوید که روغن را به طور مساوی توزیع کنید تا کل کفش پوشیده شود. در نهایت از یک پارچه تمیز برای صاف کردن کفش استفاده کنید و روغن اضافی آن را پاک کنید.

6. از نشاسته ذرت استفاده کنید.

اگر به دنبال راهی سریع و آسان برای مات کردن چرم براق خود هستید، نشاسته ذرت یک گزینه عالی است. به سادگی مقدار کمی نشاسته ذرت را روی سطح چرم بپاشید و آن را با انگشتان خود بمالید. اجازه دهید نشاسته ذرت چند دقیقه بماند، سپس آن را با یک پارچه نرم صاف کنید. ممکن است لازم باشد این فرآیند را چند بار تکرار کنید تا اثر مورد نظر را به دست آورید.

7. از پودر بچه استفاده کنید.

استفاده از پودر بچه راه سریع و آسان دیگری برای مات کردن چرم براق است. به سادگی مقدار کمی پودر بچه را روی سطح چرم بپاشید و آن را با انگشتان خود بمالید. این پودر درخشش را جذب می کند و یک روکش مات به جا می گذارد. همچنین می توانید به جای پودر بچه از نشاسته ذرت یا پودر پیکان استفاده کنید.

8. از اسپری مو استفاده کنید.

اگر به دنبال راه حل موقتی تری هستید، می توانید از اسپری مو برای مات کردن چرم براق استفاده کنید. به سادگی اسپری مو را روی چرم اسپری کنید و سپس آن را با یک پارچه بمالید. نتایج به اندازه برخی از روش‌های دیگر دوام نمی‌آورند، اما در کوتاه مدت کار خواهند کرد.

9. از موم خمیری استفاده کنید.

واکس خمیری یک گزینه عالی برای یک روکش مات ماندگار است. به سادگی مقدار کمی موم خمیری را روی یک پارچه تمیز و خشک بمالید و آن را با حرکات دایره ای به چرم بمالید. اجازه دهید موم حدود 15 دقیقه خشک شود قبل از اینکه آن را با یک پارچه نرم و تمیز پاک کنید. این به محافظت از چرم و حفظ ظاهر آن کمک می کند.

10. از اسپری مات فینیش استفاده کنید.

اگر به دنبال راهی آسان برای داشتن روکش مات هستید، می توانید از اسپری مات استفاده کنید. به سادگی روی چرم را با اسپری, اسپری کنید و اجازه دهید تا خشک شود.

11. از پودر تالک استفاده کنید.

پودر تالک گزینه دیگری برای روکش مات سریع و آسان است. به سادگی یک پودر تالک کوچک روی آن بپاشید و آن را با انگشتان خود بمالید. بگذارید پودر برای چند دقیقه روی چرم بماند و سپس آن را با یک پارچه تمیز پاک کنید. ممکن است لازم باشد این روند را چند بار تکرار کنید تا به اثر دلخواه برسید.

 

  پیشنهاد ما به شما: خرید کوله پشتی

12. از یک نرم کننده چرمی تجاری استفاده کنید.

اگر می‌خواهید یک روکش مات با ماندگاری بالا داشته باشید، می‌توانید از نرم‌ کننده‌های تجاری استفاده کنید. محصولات زیادی در بازار موجود است، پس حتماً یکی را انتخاب کنید که با چرم براق سازگار باشد. پس از تمیز کردن کفش های خود با یک پارچه مرطوب، نرم کننده را روی یک پارچه نرم و بدون پرز بمالید و آن را به سطح کفش بمالید. اجازه دهید نرم کننده برای چند دقیقه خیس بخورد، سپس کفش را با یک پارچه تمیز و خشک صاف کنید. این مرحله اختیاری است، اما به محافظت از کفش‌های شما کمک می‌کند و برای مدت طولانی‌تری مات به نظر می‌رسند.

13. از ظاهر جدید خود لذت ببرید.

کار شما تمام شده است. شما اکنون می دانید که چگونه چرم براق را مات کنید! این فرآیند آسان می تواند به شما کمک کند تا ظاهری منحصر به فرد برای کفش، کیف و سایر لوازم جانبی خود داشته باشید. پس ادامه دهید و رنگ‌های مختلف را آزمایش کنید تا سبکی بسازید که تماماً متعلق به خودتان است.

چگونه می توان درخشش را از چرم براق پاک کرد؟

چند راه وجود دارد که می توانید درخشش را از چرم براق پاک کنید. یکی از راه ها استفاده از اسپری مات کننده است. همچنین می توانید از نشاسته ذرت یا پودر بچه استفاده کنید. اگر می خواهید درخشش را از کیف چرمی خود پاک کنید، می توانید این کار را با چند وسیله خانگی انجام دهید. تنها چیزی که نیاز دارید نشاسته ذرت، پودر بچه، پودر تالک و یک پارچه نرم است. به سادگی پودر را در یک لایه نازک روی آن بپاشید و سپس آن را با پارچه صاف کنید. این کار به از بین بردن درخشش کمک می کند و به آن روکشی مات می بخشد. در صورت تمایل می توانید از اسپری کدر کننده نیز استفاده کنید. هر روشی را که انتخاب می کنید، ابتدا آن را در یک بخش کوچک تست کنید.

نکات

  • انتخاب می کنید، ابتدا آن را در یک بخش کوچک تست کنید.
  • قبل از شروع حتما آن را تمیز کنید.
  • پرایمری را انتخاب کنید که برای استفاده در چرم براق طراحی شده است.
  • دستورالعمل های روی قوطی پرایمر را به دقت دنبال کنید.
  • پرایمر را در لایه های نازک و یکنواخت بمالید.
  • اجازه دهید پرایمر بین لایه ها به طور کامل و تماما خشک شود.
  • هنگامی که لایه نهایی پرایمر خشک شد، رنگ را اعمال کنید.
  • برای بهترین نتیجه از یک برس صاف استفاده کنید.

  پیشنهاد ما به شما: خرید ساک دستی و مسافرتی

 

هشدارها

  • مطمئن شوید که منطقه ای که در آن در حال کار کردن هستید دارای تهیه خوبی است.
  • در زمان کار با مواد شیمیایی از دستکش و ماسک استفاده نمایید.
  • فراموش ننمایید که همه دستورالعمل های تولید کننده را مطالعه نموده و دنبال نمایید.
  • قبل از شروع، یک پچ آزمایشی را در یک منطقه غیر قابل مشاهده انجام دهید.

نتیجه گیری نهایی راهنمای انتخاب بین چرم مات با چرم براق

خب! حالا شما در انتهای مقاله راهنمای انتخاب بین چرم مات با براق هستید! چگونه آن را مانند یک حرفه ای براق  کنیم. آنقدرها هم که به نظر می رسد سخت نیست، و با ابزار و لوازم مناسب، می توانید در کمترین زمان به آن ظاهر مات فوق العاده برسید. به هر حال طبق آنچه که ما گفتیم چرم مات به علت اینکه کمتر خش پذیر است بهتر است و پیشنهاد می شود از آن استفاده کنید یا چرم براق خود را با روش‌های گفته شده مات کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *